بیش از ۷ هزار و ۱۰۴ تن گندم و کلزا تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با گذشت ۳ روز از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مازندران،بیش از یک هزار و ۳۵۴ تن گندم به ارزش ۶۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریالتاکنون  تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله شده است.

او افزود:۲۸ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی جهت خرید محصول گندم در استان مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز گردید و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم می‌باشد.

وفائی نژاد گفت: براساس آمار جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال ۱۱۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان تضمینی خریداری شود.
او افزود: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

وفائی نژاد گفت: کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: کشاوزران در زمان تحویل محصول کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

خرید ۵ هزار و ۷۵۰ تن کلزا

وفائی نژاد همچنین به خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: از آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا تاکنون ۵ هزار و ۷۵۰ تن کلزا به ارزش ۶۲۷ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

او افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت ۱۱ هزار تومان می‌باشد که به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۹ درصد و افت ناخالص بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار