مسئول باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: طرح سایبان سیب درختی در سطح ۴ هزار متر مربع به صورت پایلوت در این شهرستان در حال اجرا است.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از مخاطرات حوادث غیر مترقبه در باغات میوه از جمله تگرگ، سرمازدگی و آفتاب سوختگی طرح سایبان باغ‌ها در سطح ۴ هزار متر مربع به صورت پایلوت در باغ‌های سیب پایه رویشی در حال اجرا است.

کریمی افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه به مبلغ ۴ میلیارد ریال است.

او با بیان اینکه احداث سایبان یک نوع شیوه نوین حفاظت و مدیریت در باغات است، بیان کرد: در این روش با استفاده از پوشش‌های خاصی مانند سایه انداز‌ها و توری‌های ضد تگرگ نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و غیر زنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می‌شود.

این مقام انتظامی در ادامه همچنین با اشاره به مزایای استفاده از این طرح خاطرنشان کرد: اجرای این طرح باعث جلوگیری از تبخیر و تعرق، کاهش مصرف آب، جلوگیری از ایجاد خسارت و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصولات باغی می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.