مسئول باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: برای تولید کنندگان گیاهان دارویی از جمله گل محمدی و زعفران تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد اعطا می‌شود.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: از آنجا که گل محمدی و زعفران از گیاهان دارویی است و توسعه کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اعتباراتی از ردیف‌های قانونی در حمایت از تولیدکنندگان گل محمدی و زعفران قرار می‌گیرد.

کریمی افزود: متقاضیان با ثبت نام در سامانه سیتا، درصورت واجد شرایط بودن و ارائه مدارک و مستندات لازم می‌توانند از این وام با یک سال دوره تنفس، یک سال دوره مشارکت و ۳ سال بازپرداخت با بهره ۴ درصد در ۳ قسط در پایان هر سال برخوردار شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی می‌تواند جایگزین محصولات پر آب بر باشد، عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور برای گیاهان دارویی وجود دارد و می‌تواند منبع ارزآوری مناسبی برای کشور باشد، تشویق کشاورزان، ارائه تسهیلات و انجام حمایت‌های لازم می‌تواند آن‌ها را برای این کار تشویق کند و ارز بسیار خوبی هم نصیب کشور خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ مراجعه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.