شرکت تسلا ممکن است مجبور شود خودرو‌های برقی ساخت تگزاس را به خارج از ایالت ببرد تا بتواند آن‌ها را به تگزاسی‌ها بفروشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، نبرد طولانی مدت تسلا با قوانین حمایت از نمایندگی، در شرف ایجاد وضعیت ناخوشایندی در تگزاس است. این سازنده خودرو‌های برقی احتمالا مجبور است، قبل از این که بتواند اتومبیل‌هایش را به تگزاسی‌ها بفروشد آن‌ها را به منطقه گیگا فکتوری در آستین که خارج از کشور است بفرستد.

دولت از نظر تئوری می‌تواند یک جلسه قانون‌گذاری ویژه را ترتیب دهد یا یک استثنای نظارتی را تدوین کند، اما هیچ یک از آن‌ها محتمل محسوب نمی‌شوند، چرا که جلسه عادی بعدی تا سال ۲۰۲۳ برگزار نمی‌شود.

تسلا در برابر تغییر قانون می‌ایستد

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، به طور غیرمنتظره‌ای از این موضوع ناراضی بود و گفت شرکت وی مطمئنا از تغییر قانون جلوگیری خواهد کرد. این قانون پیشنهادی به هر خودروساز اجازه می‌داد تا به طور مستقیم در تگزاس فروش داشته باشد تا زمانی که وسایل نقلیه کاملاً الکتریکی باشند و از طریق نمایندگی‌ها به فروش نرسند.

راه حل تسلا برای دور زدن قانون تگزاس

تگزاس تنها ایالت با قوانینی است که از قانون نمایندگی محافظت می‌کند. کانکتیکات قانونی در دست اجرا دارد که به تسلا اجازه می‌دهد اتومبیل بفروشد. با این حال این ایالت‌ها به طور کلی کارخانه خودرو‌های برقی ندارند. گیگا فکتوری تگزاس پیامد‌های اقتصادی این قوانین را برجسته می‌کند، چون تاکنون مشهود نبوده اند.

چندی پیش هم شرکت تسلا موافقت کرد که یک پروژه سقف خورشیدی را برای حل و فصل موضوع نقض قوانین کیفیت هوا، در کارخانه فریمونت خود در کالیفرنیا، نصب کند و ۷۵۰ هزار دلار جریمه هم بپردازد. البته محل نصب پنل‌ها هنوز مشخص نشده است. تسویه حساب با منطقه کیفیت هوا همچنین تسلا را متعهد می‌کند که یک سیستم مدیریت محیط زیست جامع را پیاده سازی کند، تا اطمینان حاصل شود که شرکت در پیشبرد کامل الزامات زیست محیطی ثابت قدم است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار