در موج تازۀ خشونت‌ها در پنج ولایت، ۳۲ نفر از جمله ۲۰ غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، در موج تازۀ خشونت‌ها در پنج ولایت دست‌کم ۲۰ غیرنظامی و ۱۲ نظامی جان باختند و ۴۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

نظامیانی‌که در شبانه‌روز گذشته جان باخته‌اند، در ولایت هلمند، هرات، بادغیس و پکتیا بوده‌اند.

اما وزارت دفاع ملی می‌گوید که در عملیات یک شبانه روز گذشته نیرو‌های دولتی، ۱۲۷ طالب نیز کشته و ۷۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

میوند فاروق نجرابی که استاد دانشکدۀ طب دانشگاه البیرونی بود همراه با سه تن دیگر در انفجاری در ولسوالی بگرام پروان جان باخت. در این رویداد، ۱۷تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال، در انفجار ماین بر یک موتر غیرنظامیان در ولسوالی شیرزاد ننگرهار دو تن جان باختند و یک تن دیگر زخم برداشته‌است.

در ولسوالی تگاب کاپیسا نیز در یک درگیری میان نیرو‌های دولتی و طالبان هاوانی بر یک مراسم عروسی برخورد که و جان دست کم ۱۰ غیرنظامی را گرفت و ۱۵  تن را زخمی ساخت.

میرحیدر افضلی، نماینده مردم کاپیسا در مجلس گفت: «در صورتی‌که خشونت‌ها افزایش پیدا می‌کند، طبیعی است که رسیدن مارا به صلح مشکل می‌سازد. راه پر خم و پیچ را که ما در گذشته نتوانستیم به آن برسیم را دشوار می‌سازد.»

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت امور داخله نیز افزود: «مسؤول این تلفات ملکی، طالبان است. نوع حملات و تحرکاتی‌‎که طالبان انجام می‌دهند، این‌ها در قوانین جنگی جنایت است.»

در ولایت فراه نیز یک استاد دانشگاه و در کابل، رییس پالیسی و پلان وزارت شهرسازی با راننده‌اش و یک غیرنظامی دیگر ترور شدند.
ظاهر مسرور، نماینده مردم بلخ در مجلس بیان داشت: «هردو طرف تلاش شان به این است که طرف مقابلش را کمی مغلوب کند و قدرت نظامیش بیشتر برجسته‌تر باشد تا این‌که بتواند امتیاز بیشتر بگیرد.»

بر بنیاد آمار‌های وزارت امور داخله در نزدیک به یک ماه گذشته ۲۴۸غیرنظامی در حمله‌های طالبان جان باختند و ۵۲۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند. اما طالبان این ادعای حکومت را رد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.