امانی طهرانی گفت: ارزان‌ترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه، مدرسه است، با پرورش یک دانش‌آموز خوب، پدر و مادری خوب رشد پیدا می‌کند.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از سرآمدترین استان‌های کشور در حوزه تعلیم و تربیت در سطح کشور است و رشیدی‌ها، باغچه بان‌ها بیانگر قدمت تاریخی، فرهنگی و تمدن در این خطه هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: در دوران وقایع تاریخی نیز این استان با الهام از همین تعالیم منشأ اثر فراوانی در انقلاب‌ها از جمله نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی داشته است.

امانی طهرانی ارزان‌ترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه را مدرسه بیان کرد و ادامه داد: صرف بودجه در آموزش و پرورش، صد‌ها برابر ارزش‌افزوده در بخش‌های دیگر خواهد داشت.

او گفت: با پرورش یک دانش‌آموز خوب، پدر و مادری خوب رشد پیدا می‌کند و این رشد خوب سودی سرشار برای جامعه خواهد داشت و اگر بخواهیم کشوری متعالی داشته و حرفی برای گفتن داشته باشیم راهی جز توجه به آموزش و پرورش نداریم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: امروز در این شورا در ۴ محور تمرکز داریم که «ساماندهی شرایط معلمی» در کشور یکی از دغدغه‌های این بخش است.

امانی طهرانی بابیان اینکه کیفیت ارزشیابی در دوره‌های تحصیلی و تحول در آن دغدغه دیگر شورا است، گفت: تحول در محتوای آموزشی با توجه به تحولات و نیاز‌های روز را نیز از محور‌های دیگر تمرکز شورای عالی آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، چهارمین محور و دغدغه را مدیریت مدرسه دانست و ادامه داد: مدرسه باید کانون تمام فعالیت‌های درون و بیرون از آن باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
البته بزرگوار اگر بخواهند حتما مدرسه وتعلیم وتربیت درست می تواند پنجاه درصد مشکلات اجتماعی،امنیتی،سیاسی ،اقتصادی وسلامت ودرمان و....راحل وفصل وکنترل کند اگر بخواهند ولی متاسفانه چنین رویکردی فعلا نه درمسولان آموزش وپرورش ونه در سیاستهای کلان کشور دیده نمی شود که خود جای بسی سوالست.........
آخرین اخبار