مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کرمان گفت: کسانی که فاقد بیمه هستند می‌توانند بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی شوند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، علی شیرکانی رییس صندوق بیمه اجتماعی در کشور در نشست خبری به صورت ویدئو کنفراس با استان‌ها ارتباط گرفت.

محمد میر جعفری ،مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان با اعلام اینکه نزدیک به ۸۰ هزار خانوار روستایی، عشایر و کشاورز بیمه شده در استان وجود دارد گفت: در استان کرمان‌ ۷ هزارو ۱۰۰ خانوار مشمول گرفتن مستمری هستند و استان کرمان ۵ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

او افزود: صندوق بیمه روستائیان، عشایران و کشاورزان دولتی است که ۷۰ درصد یعنی دو سوم حق بیمه توسط خود دولت پرداخت می شود و آینده  خوبی برای روستائیان دارد.

میرجعفری با اعلام اینکه روستائیان با مراجعه به دهیاری‌ها و دفاتر بیمه در شهرستان‌ها برای بیمه اجتماعی ثبت نام کنند بیان کرد: فرصت خیلی خوبی است تا روستائیان بتوانند بازنشستگی دریافت کنند.

او گفت:۱۲۰ هزار خانواده برای جامعه هدف بیمه می‌توانند ثبت نام کنند کسانی که ۷۰ سال سن دارند و ۱۰ سال سابقه پرداخت دارند و کسانی که ۶۵ سال دارند می‌توانند با ۱۵ سال سابقه اقدام به دریافت مستمری کنند.

میر جعفری گفت: کسانی که از سوم تا ۱۰ خرداد امسال بیمه پرداخت کرده اند  به قید قرعه ۱۶ نفر به عتبات و ۱۱۶ نفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۹ در استان کرمان ۱۵۰ درصد رشد بیمه‌ای داشتیم افزود: اطلاع‌رسانی به موقع و حمایت‌های مجمع نمایندگان استان و طرح‌های تشویقی باعث این رشد شد.

میرجعفری بیان کرد:متاسفانه روستائیان جنوب و شرق استان کرمان یا به دلیل بی اطلاعی یا شرایط مالی استقبال کمتری دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار