بهاءالدینی گفت:بر اثر سرمازدگی بهاره قریب ۳۷ هزار هکتار باغ پسته سیرجان بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بهاءالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان به اتفاق قائم مقام صندوق محصولات بیمه کشاورزی کشور، مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری، امروز از تعدادی از باغ های سرما زده پسته و دیگر محصولات کشاورزی سیرجان به منظور بررسی میزان خسارات وارده و راهکار‌های جبران آن بازدید کردند.

سهراب بهاءالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان در حاشیه این بازدید گفت:۱۶و۱۷ فروردین قریب ۳۷ هزار هکتار باغ پسته بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار سرمازدگی شده که علاوه بر محصول امسال، ثمر سال آینده آن‌ها نیز دچار خسارت شده است.

او با بیان اینکه در برآورد اولیه کارشناسان کشاورزی جمع خسارات به ۱۹ هزار میلیارد ریال می‌رسد، افزود: در این راستا صندوق بیمه، حوادث غیرمترقبه و بانک‌ها بایستی به کمک کشاورزان بیایند.

ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق محصولات بیمه کشاورزی کشور نیز گفت: آسیب جدی به تمامی درختان پسته شهرستان وارد شده است که کشاورزانی که باغ های خود را بیمه کردند از طریق صندوق بیمه خسارت آنان پرداخت می‌شود.

او ضمن تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی به همت کشاورزان افزود: در صدد هستیم باغ هایی هم که بیمه نیستند از طریق ستاد حوادث غیر مترقبه بخشی از خسارات را دریافت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار