وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که به بنیامین نتانیاهو اعتماد ندارد و کابینه ائتلافی با او تشکیل نخواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اعتماد ندارد و با او وارد یک کابینه نخواهد شد.

گانتس در اظهارنظری درباره نشست پنجشنبه شب خود با نفتالی بنت، رهبر حزب یامینا گفت: یک دیدار خوب و کوتاه بود. درباره احتمال‌های موجود گفتگو کردیم. بنت یک فرد خارق العاده است و باید درباره این موضوع تصمیم بگیرد که آیا در کابینه‌ای شریک خواهد شد که کار‌های جدید و خوبی را برای اسرائیل انجام می‌دهد یا نه.

او در پاسخ به این سوال که آیا به بنت اعتماد دارد، گفت: به او اعتقاد دارم. من باید به همه یادآوری کنم که نتانیاهو، نتانیاهو است.

گانتس تاکید کرد: با نتانیاهو کابینه ائتلاف جدید تشکیل نخواهد داد. با نتانیاهو متحد نخواهم شد. این موضوع تمام شده است. می‌گویم که متاسفانه اعتماد کردن به هرگونه توافقنامه‌ای با نتانیاهو غیرممکن است. هر اتفاقی که در مسائل داخلی اسرائیل رخ می‌دهد و آنچه که در خیابان‌ها رخ داد در نتیجه سال‌ها غفلت بوده است.

او در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد نتانیاهو را برای این که در قالب یک توافقنامه چرخشی، ابتدا نخست وزیر باشد، رد خواهد کرد یا نه، گفت: به این مرد اعتماد ندارم. دیگر نمی‌توانم به او اعتماد کنم. اگر از من سوال کنید چرا، نمی‌توانم علت آن را توضیح دهم. فقط می‌دانم که نمی‌توانم به او اعتماد کنم. فکر می‌کنم که انتخابات چیز خوبی برای اسرائیل نیست و بنابراین هر کاری که بتوانم، برای تشکیل کابینه تغییر، انجام خواهم داد.

وزیر جنگ تل آویو درباره ناامیدی در میان افکار عمومی رژیم صهیونیستی درباره ناتوانی از بازگرداندن سربازان و شهروندان مفقود شده پس از آتش بس در غزه، گفت: درست نبود که این آتش بس را به مسئله بازگشت این افراد مرتبط کرد. فکر می‌کنم که این یک مسئله بسیار مهم است، اما ممکن نیست که این مسئله را به آتش بس مرتبط کرد. این اقدام، این عملیات را طولانی می‌کرد. بازگرداندن این افراد یک وظیفه است، این کار وظیفه شخصی من شده است و برای بازگرداندن آن‌ها تلاش می‌کنم.

او افزود: فکر می‌کنم این کارزار با دستاورد‌های بسیار بزرگش، به ما یک فرصت راهبردی فوق العاده می‌دهد تا با قدرت بیشتری تلاش کنیم این افراد را بازگردانیم.

گانتس درباره این که چه زمانی ممکن است این افراد بازگردانده شوند، هیچ برنامه زمانی ارائه نکرد و گفت: نمی‌دانم کی، ولی می‌دانم که این اتفاق رخ خواهد داد. ما انسان هستیم و ما گفتیم که تمایل داریم به غزه کمک‌های بشردوستانه انجام دهیم، اما من گفتم همه چیز مرتبط به بازسازی، اسکان دوباره و توسعه در غزه به بازگشت این افراد بستگی دارد. این مسئله اهمیت دارد. با همکاران خود تمام تلاشم را به کار می‌بندم تا این افراد را به اسرائیل بازگردانم.

در نهایت گانتس درباره احتمال ورود رژیم صهیونیستی به دور بعدی درگیری‌ها با غزه در آینده نزدیک اظهارنظر کرد و مدعی شد: ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد. اصل راهنمای من این است که واقعیت در گذشته نمی‌تواند واقعیت در آینده باشد و اگر حماس در امتداد مرز‌های ما رزمایش نظامی انجام دهد و اگر راکت به سمت شهر‌های سدروت، قدس یا تل آویو شلیک کند، اجازه نخواهم داد چین اتفاقی رخ دهد.

در جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی بیش از ۴ هزار موشک به سوی اراضی اشغالی پرتاب شد و هزاران صهیونیست را به ماندن در تونل‌های زیرزمینی و تماس با مراکز روان درمانی از ترس حملات کوبنده موشکی مقاومت و اعلام آتش‌بس از سوی کابینه این رژیم مجبور کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار