مونسان گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای قاسم آباد چابکسر ساخته می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در روستای قاسم آباد چابکسر گفت: درخواستی از سوی مردم این منطقه برای ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی وجود داشت که با آن موافقت شده است.

او افزود: در صورت تهیه زمین برای ساخت این بازارچه، منابع مورد نیاز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تأمین خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی همچنین درخواست ارتقای تجهیزات صنایع دستی را خواسته دیگر هنرمندان این روستا برشمرد و اظهار داشت: برای این کار هم موافقت خود را اعلام کردیم و در این زمینه کمک‌های لازم انجام می‌شود.

مونسان با بیان اینکه کار هنرمندان روستای قاسم آباد در عرصه تولید باید از حالت انفرادی به کار جمعی بصورت تعاونی تبدیل شود، تصریح کرد: در این صورت امکان کمک‌های بیشتری به این هنرمندان وجود دارد و در این شرایط می‌توانیم بیش از گذشته شاهد رشد و ارتقای این روستا باشیم.

بازدید از کارگاه خانگی تولید چادر شب و خانه خلاقیت و بازدید از کارگاه خانگی نمد مالی از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به روستای جهانی قاسم آباد بخش چابکسر رودسر بود.

روستای قاسم‌آباد بخش چابکسر از توابع شهرستان رودسر به واسطه نزدیکی دریا و کوه از طبیعت ویژه‌ای بهره‌مند است و بافت چادرشب ابریشمی به شکل ویژه‌ای در این روستا رواج دارد و هنرمندان این روستا از شاخص‌ترین هنرمندان بافنده منطقه به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.