معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش پرورش استان یزد گفت: یکی از گذرگاه‌های کلیدی برای دانش آموز وجامعه انتخاب رشته تحصیلی و هدایت تحصیلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید علی کارآموز معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خاتم ، گفت: به منظور توسعه بخش آموزش‌های مهارتی که یکی از اهداف بلند سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است با مشارکت جمعی مسئولان شهرستان خاتم قدم برداشته وشاهد شکوفایی خوبی در حوزه آموزش فنی وحرفه‌ای بویژه در بخش کشاورزی که بعنوان قطب کشاورزی است.

او افزود: باتوجه به توانمندی که در هنرستان کشاورزی امام خمینی (ره) شهرستان وجود دارد بتوانیم روشنایی کار سند توسعه استان را در این شهرستان داشته باشیم و دیدگاهی که باید حاصل شود برای خانواده‌ها، دانش آموزان و مسئولان در توسعه هنرستان‌ها و رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را شاهد باشیم.

فلاحتی رئیس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: امروزه یکی از معضلات بحث بیکاری و اشتغال جوانان است و این معضل زمانی آشکار می‌شود که فارغ التحصیلان دانشگاهی قادر به ایجاد شغل نیستند.

فلاحتی مهارت آموزی را موتور محرک اشتغال و رفع بیکاری بیان کرد وافزود: اشتغال فارغ التحصیلان بیش از هر زمان دیگری ضروری است، چون نقش مهمی در رفاه و معضلات اجتماعی دارد.

او اظهارداشت: خانواده‌ها و دانش آموزان در رشته‌های مهارت آموزی تحقیق و تفحص داشته باشند و باتوجه به علاقه خود به رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در هنرستان‌ها هدایت شوند تا آینده شغلی دانش آموز فراهم شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار