معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد از ثبت نام خودکار دانش آموزان ابتدایی در پایه‌های بالاتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعیده بهادرزاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد گفت: ثبت نام همه دانش آموزان به جز پایه اول به صورت خودکار انجام گرفته و نیازی به حضور دانش آموزان و اولیا نیست.

او افزود: بر اساس دستورالعمل اجرایی ثبت نام دوره‌های تحصیلی در سال جاری به دلیل شرایط کرونا و برای آسایش خانواده‌ها، ثبت نام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به آدرس pada.medu.ir انجام می‌شود.

بهادر زاده زمان ثبت نام را از اول خرداد تا ۳۱ مرداد اعلام کرد و ادامه داد: ثبت نام اولیه و پیش ثبت نام نوآموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد شروع می‌شود، اما به دلیل سنجش باید افراد حضور یابند، بنابراین از روز شنبه به سایت نواحی مراجعه کرده و بر اساس نوبت به مدارس مراجعه و نوبت سنجش دریافت کرده و نوآموز را به صورت حضوری به مراکز سنجش خواهند برد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکان قطعی شدن ثبت نام پایه اول بدون سنجش غیرممکن است، تصریح کرد: خانواده‌هایی که امکان دسترسی ثبت نام الکترونیکی را ندارند، می‌توانند به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نوبت سنجش بگیرند.

بهادرزاده ادامه داد: محدوده سنی ثبت نام پایه اولی‌ها از ۲ مهر ۱۳۹۳ تا اول مهر ۱۳۹۴ است.

این مسئول درباره ثبت نام میان پایه‌ها اظهار داشت: پس از پایان امتحانات نوبت دوم و موقعی که نتایج امتحانات در سامانه ثبت شد، ثبت نام دانش آموزان به صورت خودکار انجام گرفته و در پایه‌های بالاتر همان مدرسه ثبت نام می‌شوند و نیازی به مراجعه دانش آموز و اولیا به مدرسه وجود ندارد.

بهادرزاده گفت: دانش آموزانی که به دلیل تغییر آدرس منزل یا شهر و استان می‌خواهند در مدرسه دیگری ثبت نام می‌کنند، باید به سامانه مراجعه کرده و چهار مدرسه‌ای که در محدوده منزل جدید است را اعلام کنند تا در یکی از این مدارس ثبت نام کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.