منابع خبری از آزادی نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور موقت مالی از زندان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه از آزادی «باه نداو» رئیس جمهور موقت مالی، و «مختار وانهِ» نخست وزیر این کشور از زندان خبر دادند.

این دو مقام مالی دو روز پیش از سوی ارتش این کشور بازداشت و به اردوگاه نظامی کاتی در ۱۵ کیلومتری شمال‌غرب «باماکو» پایتخت این کشور منقل شده بودند.

«عصیمی گویتا» مشاور ویژه رئیس جمهور موقت مالی، در آن زمان خبر بازداشت این دو مقام را تایید کرده و دلیل آن را نیز اتهام علیه نداو برای زیرپاگذاشتن قوانین حکومت انتقالی عنوان کرد. پس از آن اعلام شد رئیس جمهور و نخست وزیر در زندان استعفای خود را ارائه داده اند.

در تاریخ ۱۴ ماه مه (۲۴ اردیبهشت) دولت مالی منحل گردید و باه نداو رئیس جمهور موقت این کشور ضمن دستوری، «مختار وانه» را به عنوان نخست وزیر تعیین کرد و از او خواست دولت تشکیل دهد.

کشور مالی در سال ۲۰۱۲ شاهد کودتای نظامی بود. پس از این کودتا و ایجاد بی ثباتی در کشور، گروه‌های تروریستی متعدد که خود را متحد القاعده و داعش می‌دانند فعالیت خود را آغاز کردند.

سازمان ملل و فرانسه برای مبارزه با گروه‌های افراطی در شمال مالی و منطقه ساحل در این کشور مستقر هستند. در مالی چندین گروه جدایی‌طلب و شورشی وجود دارد. دولت این کشور در سال ۲۰۱۵ با این گروه‌ها به توافق رسید، اما همچنان بی ثباتی در مالی حکمفرماست.

نیرو‌های سازمان ملل از سال ۲۰۱۳ در این منطقه مستقر شده‌اند و در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار صلحبان در مالی حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار