معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سارا مبارک معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: پیرو درخواست دانشگاه علوم پزشکی آبادان مبنی بر ایجاد واحد توسعه پژوهش‌های بالینی،  با نامه‌ای از جانب دکتر فرید نجفی؛ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، موافقت با راه‌اندازی واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز آموزشی درمانی بیمارستان آیت‌الله طالقانی به این دانشگاه ابلاغ شد.

او افزود : واحدهای توسعه تحقیقات بالینی با هدف ترغیب و توانمندسازی اعضای هیأت علمی، تقویت ساختارهای پژوهشی و فراهم کردن تسهیلات به منظور انجام تحقیق و پژوهش در بیمارستان‌های آموزشی ایجاد می‌شوند و بر همین اساس ما در دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز سعی بر ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مربوطه خواهیم نمود.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: گسترش و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های منطقه‌ای و ملی در زمینه‌های بالینی، همراستایی و ارتباط بیشتر بین رشته‌های علوم پایه و بالینی و افزایش همکاری پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور با پژوهشگران و محققین را می‌توان از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های این واحدها برشمرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.