کارشناس هواشناسی کوهستان گفت:دره نوردان در هنگام بارش باران به دبی آب و خط تراز آب بالای دره دقت کنند.

محسن هاشم نژاد کارشناس و مدرس هواشناسی کوهستان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:طبق پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در اواخر هفته به ویژه روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور ناپایداری‌هایی به شکل بارش‌های رگباری و پراکنده وجود دارد. روز جمعه این ناپایداری‌ها کمتر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه این هفته به رشد ابر‌های کومولوس توجه داشته باشید، افزود: اگر در طول روز افزایش رشد طولی و ضخامت ابر کومولوس نوع یک مشاهده کردید، به شرایط ابر‌های بارشی رگباری و رعد و برق نزدیک می‌شوید. همچنین با افزایش رشد ضخامت این ابر‌ها باد سطح زمین در کوهستان افزایش می‌یابد.

هاشم نژاد با توجه به شرایط رگباری ابر‌های بارش زا به دره نوردان توصیه‌هایی کرد و گفت: در برنامه‌های دره نوردی شرایط دره با دقت بیشتری بررسی شود به طوری که در صورت بارش باران، خطر فقط در خود دره وجود ندارد و در حوضه آبریز رودخانه نیز افزایش دبی آب هم باید مورد توجه قرار گیرد.

او در پایان گفت: در هنگام دره نوردی اگر چنین موقعیتی را از نظر میدانی در منطقه تشخیص دادید به خط تراز آب بالای دره توجه کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، کوهنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار