شرکت تسلا اعلام کرد کامیون‌ها و خودروهایی با سنسور Autopilot می‌سازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Tesla  ساخت سنسور‌های رادار رو به جلو برای  3 مدل خودرو خود و خودرو مدل Y SUVs در آمریکای شمالی را متوقف کرده است. این شرکت در حال توسعه نسخه بینایی Autopilot در طول آزمون بتا برای خودروهای خود است. اما این کار به طور کامل انجام نمی‌شود و سازندگان مطمئن نیستند که Autopilot بدون استفاده از سنسور رادار بتواند کار کند. حالت Autosteer - ویژگی Autopilot که می‌تواند خودرو تسلا را در یک خط نگه دارد، اما تنها در ۷۵ مایل بر ساعت قابل استفاده است.

این شرکت در حال حاضر از بین بردن سنسور رادار از مدل‌های گران قیمت خود، Sedan مدل S یا مدل X SUV را در دستور کار ندارد. این شرکت می‌گوید ابتدا با تمرکز بر ساخت مدل ۳ و مدل Y وابسته به سیستم منحصر به فرد بینایی است زیرا آن را به مراتب بیشتر از سایر مدل‌ها به فروش می‌رساند. شرکت Tesla اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه نمی‌دهد. این شرکت در واقع مدل S و مدل X را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ متوقف کرد، زیرا نسخه جدیدی از هر وسیله نقلیه را خواهد داشت. گفتنی است این نسخه‌های طراحی مجدد به تأخیر افتاده اند.

شرکت تسلا

ویژگی سنسور‌های رادار یا Autopilot در خودرو

سنسور‌های رادار در بسیاری از اتومبیل‌های مسافری مدرن، کامیون‌ها و SUV‌ها رایج هستند. آن‌ها برای کمک به شناسایی اشیاء سریع و نزدیک، حتی در دید خیلی کم استفاده می‌شوند و یکی از سنسور‌هایی هستند که ویژگی‌های ایمنی قدرت مانند ترمز اضطراری اتوماتیک دارند.  اگر این نوع سنسور نتواند در یک وضعیت خاص انجام شود، همیشه یک پشتیبان وجود دارد. تسلا نوشت: "معماری نرم افزار مبتنی بر AI (هوش مصنوعی) به طور فزاینده‌ای به دوربین‌های دیجیتال وابسته است.

"این شرکت در آن زمان اعلام کرد که "تقریبا آماده است تا بازار ایالات متحده را به دیدگاه تسلا تغییر دهد".


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.