تظاهرات اعتراضی در پایتخت عراق

هزاران نفر با حضور در میدان التحریر بغداد، خواهان بازخواست مسئولان ترور‌های صورت گرفته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی، هزاران عراقی با حضور در میدان التحریر بغداد، خواهان بازخواست افراد مسئول در ترور فعالان و اصحاب رسانه شدند و آنچه را «ناکارآمدی دولت در حمایت از آنها» می‌خواندند، محکوم کردند.

به نوشته بی بی سی، این تظاهرات در ادامه اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ که علیه فساد و افت وضعیت اقتصادی برگزار شده بود، ارزیابی می‌شود.
از صبح امروز تصاویر و ویدئو‌هایی از تظاهرکنندگان که در حال آمدن به میدان‌های النسور و التحریر هستند، منتشر شده است؛ همچنانکه تصاویری از حضور مردم عراق در استان‌های دیگر این کشور نیز منتشر شده است.

به ادعای کمیساریای عالی حقوق بشر، از زمان آغاز تظاهرات در عراق در اکتبر ۲۰۱۹، شمار ۷۸ تلاش و عملیات برای ترور فعالان عراقی به انجام رسیده است.

به ادعای یک عضو کمیساریای عالی حقوق بشر، برای ترور فعالان، وبلاگ نویسان و اصحاب رسانه تلاش‌های موفق و ناموفق صورت گرفته بود. از میان تصاویری که تظاهرکنندگان در دست داشتند، تصویر ایهاب الوزنی، فعال و رئیس هماهنگی اعتراضان در کربلا به چشم می‌خورد که با گلوله در جلوی خانه اش در نهم ماه جاری میلادی ترور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار