جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مناطق صعب العبور شهرستان پاوه، از اطفای حریق در این منطقه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرشید سنجری جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: از غروب روز دوم خرداد و در پی رعد و برق‌های رخ داده در منطقه، آتش سوزی در مراتع مشجر مناطق صعب العبور شهرستان پاوه در منطقه بله بزان شروع شد که با حضور به موقع نیروها، این آتش سوزی اطفاء شد.

او گفت: هم اکنون اگرچه حریق اطفاء شده، اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و وزش باد، آتش مجددا در یک نقطه شعله ور می‌شود که بلافاصله با کمک نیرو‌های اطفای حریق و نیرو‌های محلی آتش خاموش می‌شود.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: هم اکنون نیرو‌های اطفای حریق در منطقه حاضر بوده و به محض شروع آتش سوزی در یک نقطه سریعا آتش را در نطفه خفه می‌کنند.

سنجری با بیان اینکه در این آتش سوزی مراتع مشجر منطقه در آتش سوخت، افزود: در مجموع در حد یک هکتار از مراتع مشجر طعمه حریق شد.

او سپس با اشاره به دور بودن آتش سوزی از منطقه حفاظت شده "بوزین و مرخیل"، گفت: با توجه به اطفای حریق رخ داده هیچ خطری این مناطق را تهدید نمی‌کند.

سنجری با بیان اینکه این اولین حریق مهم امسال بوده، گفت: امسال به دلیل خشکسالی رخ داده اگرچه احتمال وقوع حریق در منابع طبیعی استان زیاد است، اما چون پوشش مرتعی زیادی نداریم، اگر هم آتش سوزی رخ دهد سریعا اطفاء خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.