با اختصاص ۱۹۰ میلیارد تومان به پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه، عملیات اجرایی مدول دوم این تصفیه خانه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه آغاز می‌شودکمتر از یک سوم فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود و به دلیل کمبود اعتبار اجرای این پروژه به تأخیر افتاده است.

او گفت : برای تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پیش بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار سه ساله به سرانجام برسد.

او به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌های استان در بلند مدت خبر داد و افزود: به جز صد گاوشان که حدود هزار لیتر در ثانیه آب شهر کرمانشاه را تامین می‌کند مابقی منابع تامین آب از منابع زیر زمینی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۲ هزار لیتر در ثانیه کمبود آب در استان داریم که هزار و ۵۰ لیتر آن مربوط به شهر کرمانشاه است.

کاکاوند ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۷۰ هزار نفر در روستا‌های کرمانشاه در معرض تنش آبی قرار گیرند و در حوزه شهر‌ها این تعداد به ۳۴۱ هزار نفر می‌رسد.

او گفت: هم اکنون ۱۷۸ هزار متر مکعب کمبود مخازن آب در استان داریم که ۱۱۴ هزار متر مکعب آن مربوط به شهر کرمانشاه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برای مدیریت وضعیت کم آبی در استان در حوزه تجهیزات قرارداد‌هایی منعقد شده و پروژه‌های نیمه کاره که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند در اولویت قرار دارند که برای تکمیل همه پروژه‌های نیمه تمام هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کاکاوند افزود: در فروردین پارسال ۵۴ روستای استان آبرسانی سیار شدند که این تعداد امسال به ۱۲۸ روستا رسیده و پیش بینی می‌شود این میزان در ماه‌های گرم سال به ۳۰۰ روستا برسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.