مونسان در ساری گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان در کشور توسعه گردشگری از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مونسان وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ساری با بیان اینکه طرح‌های زیرساختی گردشگری، اولویت این وزارتخانه است، گفت:با توجه به ظرفیت‌های فراوان گردشگری در کشور و امکانات خوبی که برای حضور گردشگران فراهم شده است، توسعه گردشگری از اولویت‌های مهم وزارت میراث فرهنگی است.

او افزود: توسعه گردشگری از مواردی است که به‌طور جدی در دولت پیگیری و مورد توجه قرار دارد.

مونسان ادامه داد: ۲۸ هتل و ۶۵ هتل آپارتمان اکنون در مازندران در حال ساخت است که با اضافه شدن هتل آپارتمان‌های جدید، ۱۷ هزار تخت به مجموعه اقامتی مازندران اضافه می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مازندران همواره یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی بود، گفت: برای اینکه ساری عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲ را بدست بیاوزد تلاش‌های فراوانی انجام شد.

مونسان بر لزوم توجه بیشتر مسئولان استانی و توسعه زیرساخت‌ها برای این میزبانی تاکید کرد و افزود: مسئولان استان مازندران از هم اکنون باید برنامه مشخص خود برای میزبانی را ارائه کنند و حتی دعوتنامه‌ها برای مهمانان خارجی نیز صادر شود.

مونسان برای سفر ۲ روزه عصر امروز با هدف بهره برداری از ۷۸ طرح گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی وارد ساری شد.

این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی هزار و ۹۵۰ نفر در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر، چالوس، نور و رامسر به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار