رضاقلی حسینی، مردی که با اهدای عضو خود جان ۳ بیمار را نجات داد.

زنده یاد سید رضاقلی حسینی صد و پنجاه و یکمین بیمار اهدا کننده عضو در شهرستان بابل بود که با اهدای کبد و دو کلیه توانست به ۳ بیمار زندگی دوباره ببخشد.

حسن‌نتاج صلحدار نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با بیان اینکه در گذشته خانواده‌ها تمایلی به اهدای عضو بیماران مرگ مغزیشان نداشتند، گفت: در بحث مرگ مغزی و اهدای عضو حدوداً ۱۰ سالی هست که رویه تغییر مثبتی نسبت به گذشته داشته، در گذشته خانواده‌ها تمایلی نداشتند که اعضای بیماران مرگ مغزی را اهدا کنند، اما در طی این ۱۰ سال رویه کمی عوض شده و دلیلش هم فرهنگ‌سازی این امر نیک در جامعه است.

او افزود: طبق آمار‌ها ما در اهدای خون در جهان رتبه اول را داریم، اما در زمینه اهدای عضو در جهان جایگاه خوبی نداریم و می‌طلبد زمینه سازی بیشتری برای تحمیل این فرهنگ به جامعه انجام گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سالانه ۳۰ هزار بیمار چشم انتظار دریافت عضو در کشور هستند، افزود: اهدای عضو ایثاری است به جامعه و هموطنان که برخی از خانواده‌ها از خود به جای می‌گذارند و مطلبد این ایثارگری افزایش یابد چرا که سالانه نزدیک به ۴ هزار نفر بر اثر مرگ مغزی جان می‌دهند و از این تعداد فقط ۸۰۰ نفر حاضر می‌شوند اهدای عضو کنند در صورتی که در طی سال ۳۰ هزار نفر چشم انتظار اعضا جهت پیوند هستند.

حاج علیرضا حسینی برادر زنده‌یاد رضاقلی حسینی هم با بیان اینکه روح برادرش با این اقدام خیرخواهانه در آرامش قرار گرفته است، گفت: برادرم از ابتدا تا لحظه فوت سعی کرد در جامعه فردی مفیدی باشد و این سعی را تا لحظه مرگش هم ادامه داد و بی شک با این اقدام روحش در آرامش است.

او با اشاره به اینکه مرحوم حسینی خودش هم راضی به اهدای اعضایش بود، افزود: برادرم کارت اهدای عضو نداشت ولی به شدت علاقه و قصد داشتند در اولین فرصت برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند.

 

برچسب ها: اهدای عضو ، مرگ مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.