رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: شعب ویژه در استان خراسان رضوی با ابلاغ ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تعیین شده و رسیدگی به پرونده تخلفات انتخاباتی، خارج از نوبت و فوق العاده و در کمترین زمان ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در انتخابات اولین اصلی که همه در اجرا، نظارت، حوزه‌های قضائی، مردم و هواداران باید به آن ملتزم باشند اصل حاکمیت قانون است.

او افزود: ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی از مدت‌ها قبل تشکیل شده و در مرکز استان و شهرستان‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ کرده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: باتوجه به سعه صدر و آمادگی افکار عمومی نسبت به فضای مجازی، نگرانی در این حوزه کمتر شده، ولی به هرحال فضای مجازی باید مدیریت شود که در قالب مصوبات ستاد پیشگیری تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و عزیزان پلیس فتا و دیگر بزرگواران همکاری‌های خوبی را دارند.

صادقی بیان کرد: یکی از جرائمی که همیشه نگران بودیم بحث سوءاستفاده از امکانات بیت المال و موقعیت مسئولین و کارگزاران بوده که بخشنامه‌های مختلفی از طریق مراجع قضائی و نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور ابلاغ شده است البته امیدواریم که ان شاالله کارگزاران و عزیزان در دستگاه‌های مختلف اجرایی که مد نظر داشتند، همچنان مد نظر داشته باشند و در این قسمت مشکل خاصی نداشته باشیم.

او تصریح کرد: منشور اخلاقی را در دوره‌های قبل اطلاع رسانی کردیم و این دوره هم بخشی اطلاع رسانی شده و بخش عمده آن در زمان تبلیغات اطلاع رسانی خواهد شد که امیدواریم هم کاندیدا‌ها و هم هوادارانشان همکاری‌های خوبی را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: مطمئنا اگر فرد یا افرادی به هر دلیلی اصرار بر وقوع تخلف و ارتکاب جرم داشته باشند این آمادگی هم در سطح ضابطین و هم در سطح واحد‌های قضائی کاملا فراهم است که با پرونده‌ها با فوریت و جدیت و قاطعیت رسیدگی شود و مجازات قانونی برای مجرمین و متخلفین تعیین می‌شود.

صادقی اظهار کرد: نکته‌ای که لازم میدانم تاکید کنم مشارکت حداکثری است که همه باید جدی بگیریم.

او افزود: انتخاب اصلح مهم است که یک انتخاباتی داشته باشیم که چه ۴ سال و چه ۸ سال بعد همه راضی باشیم که عجب انتخاباتی داشتیم عجب خدمتگزارانی داشتیم، عجب خدمت‌های خوبی ارائه کردند و متقابلا آن‌هایی که رای دادند، آن‌هایی که رای گرفتند، آن‌هایی که خدمت کردند و آن‌هایی که خدمت دریافت کردند همه راضی باشند و علی القاعده این میتواند در سایه انتخاب اصلح باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: برای انتخاب اصلح هم معیار‌ها را گفتند و فرمودند و این دیگر تشخیصش و مصداقش با مردم است و مردم هرجور که صلاح دیدند و تشخیص دادند میزان رای مردم است و رای مردم میتواند فصل الخطاب انتخابات باشد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.