مدیرکل صداوسیما خراسان رضوی مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی اجرای ۳۰ نظرسنجی در صداوسیما تا روز انتخابات

مدیرکل صداوسیما خراسان رضوی گفت: حدود ۳۰ نظرسنجی تا روز انتخابات برنامه‌ریزی شده که تا به امروز ۱۳ نظرسنجی در مشهد و برخی از شهرهای استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصرپورمدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در همایش "رسانه، انتخابات و مشارکت حداکثری "که در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی رضوان صدا وسیمای خراسان رضوی برگزار شد،گفت: انتخابات ریاست جمهوری امسال اولین انتخابات ریاست جمهوری درمرحله گام دوم انقلاب اسلامی است و با توجه به اینکه کشور در مرحله حساس و سرنوشت سازی قرار دارد هر رای که به صندوق‌ها ریخته شود اعتباری است برای صندوق ذخیره نظام و باعث افزایش مقبولیت و مشروعیت نظام می‌شود.

او با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری افزود: صداوسیما وظیفه خود را در افزایش دانش، آگاهی و سواد سیاسی و رسانه‌ای مخاطبان دانسته و برای این امر برنامه‌های جامع ومتنوعی را در قالب و ساختار‌های متنوع پیش بینی کرده که شامل هفت دوره؛ بسترسازی - دوره تبیینی - تبلیغی - تهییجی - دوره فراخوان و روز برگزاری و دوره آرامش بخشی می‌باشد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اهمیت اطلاع رسانی و نقش رسانه‌ها را در حفظ سرمایه‌های اجتماعی مردم مهم برشمرد و تلاش برای شفافیت و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

برنامه‌ریزی اجرای ۳۰ نظرسنجی در صداوسیما تا روز انتخابات

نصرپور هدف از نظر سنجی‌های صداوسیما را نبض گیری اجتماعی و اطلاع یابی جهت برنامه ریزی برشمرد و بیان کرد: نظرسنجی‌های صدا وسیما تاکنون نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور به دوطیف سیاسی مطرح گرایش دارند و ۵۰ درصد دیگر به هیچ طیفی گرایش ندارند و این نتایج وظیفه ما اصحاب رسانه و مسئولان را دوچندان می‌کند لذا تلاش همه نخبگان و اصحاب رسانه باید این باشد که این قشر خاکستری را به سفید تبدیل کنیم تا آن ها پای صندوق‌های رای حضور یابند و توطئه دشمنان ایران و ملت را خنثی نمایند؛ البته این امیدواری هست که باتوجه به وجود طیف گسترده‌ای از نامزد‌ها با سلائق و گرایش‌های مختلف و نیز برنامه‌های مفصل رسانه ملی در ارائه برنامه‌های انتخاباتی مانند مناظره ها؛ این میزان مشارکت ارتقاء قابل توجهی پیدا کند.


بیشتربخوانید


او گفتمان عدم مشارکت را طراحی دشمن برای ضربه به اصل مردم سالاری دینی معرفی و تصریح کرد: ما رسانه ها‌ی داخلی بایددر راستای مشروعیت بخشی سیاسی و استمرار قدرت نظام اسلامی در جهت حضور ومشارکت گسترده مردم گام برداریم وبایدبا برنامه‌های خلاقانه ابتکار عمل رادر عرصه رسانه از رسانه‌های معاند خارجی بگیریم و با تشویق مردم به حضور حداکثری انتخاباتی پرشور و تاریخ ساز‌ی رارقم بزنیم.

برنامه‌ریزی اجرای ۳۰ نظرسنجی در صداوسیما تا روز انتخابات

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه همایش رسانه و انتخابات ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه توقع است که رسانه‌ها در انتخابات عهده دار مدیریت فضای مجازی باشند، گفت: قشری که کاندیدا و هوادار هستند مشغول کار خودشان و بدنبال اهدافشان هستند، اما خواص در این شرایط وظیفه مهمی دارند که باید به وظیفه خودشان به خوبی عمل کنند.

او افزود: بر اساس ابلاغی که در ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انجام دادیم، اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است و در بخش جرایم با توجه به شرایط موجود نگرانی نداریم، اما یکی از حوزه‌هایی که نگرانی داریم مدیریت فضای مجازی است که شما رسانه باید کمک کنید که در مسیر درست و به نفع منافع ملت حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت انتخابات در خراسان رضوی ادامه داد: رفتار دشمن بسیار جدی است به تناسب رفتار دشمن بایستی برنامه ریزی کنیم و چند اصل را در انتخابات باید مبنا قرار بدهیم که حاکمیت قانون مهمترین اصل در انتخابات است، ما باید از اجرا، نظارت، رسانه یک برنامه ریزی و هماهنگی خوب داشته باشیم تا انتخابات پیش رو را با قدرت پشت سر بگذاریم.

برنامه‌ریزی اجرای ۳۰ نظرسنجی در صداوسیما تا روز انتخابات

افتخار ما مشارکت سیاسی مردم در صحنه‌های انتخاباتی است

محمد علی نبی پور رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی هم در ادامه این همایش گفت: نظام‌هایی که مثل نظام ما اساس و پایه ان همیشه بر اساس حضور مردم بوده است همواره افتخار ما مشارکت سیاسی مردم در صحنه‌های انتخاباتی است.

او با تاکید بر اهمیت نقش رسانه در انتخابات افزود: ما در سال‌های اخیر با حجم بالایی از تبلیغات مخالف‌های نظام مواجه هستیم با شعار های، چون انتخابات تاثیر ندارد و فرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور شود و عده‌ای می‌گویند انتخابات اهمیت ندارد، چون اهمیت ندارد شرکت نمی‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به عدم رضایتمندی مردم در این بازه زمانی بدلیل مشکلات اقتصادی ادامه داد: در این موضوع شکی نیست که برخی از مردم ناراضی هستند و ما در برخی از حوزه‌ها مشکلات جدی و ساختاری داریم که البته برخی از مشکلات موضوعاتی است که دشمنان قسم خورده نظام پیش آوردند، اما ما برخی سو مدیریت‌ها را که وجود دارد را رد نمی‌کنیم.

نبی پور با تاکید بر برنامه ریزی‌های انجام شده برای دستورالعمل های بهداشتی در انتخابات پیش رو گفت: ما باید مردم را آگاه کنیم که انتخابات ۱۴۰۰ با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می‌شود و می‌توان بدون نگرانی از این موضوع رای داد همانطور که در خیلی از کشور‌ها رخ داده است.

برنامه‌ریزی اجرای ۳۰ نظرسنجی در صداوسیما تا روز انتخابات

سردارسرتیپ نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) هم در ادامه این همایش گفت: ماموریت‌های سپاه پاسداران در کمک به نهاد‌های برگزار کننده انتخابات و هیات‌های نظارت استان همکاری بیش از ۱۱ هزار نفر بسیجی و همکاری‌های امنیتی و پاسخگویی به استعلامات مراجع رسمی، وظیفه آرمانی است و ایجاد امید و ارائه تصویر روشن از آینده برای مردم بزرگترین خطر را افتادن رسانه‌ها در دام دشمن و ناامیدی برای انتخابات و آینده کشور می باشد.

او تلاش برای استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور به ویژه در مناطق مرزی و کم برخوردار را یادآور و فقدان نگاهی توسعه گرا و اشتغال زا را اسباب گرفتاری مردم و از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی دانست. انتخابات پرشور، اما آگاهانه و اثر بخش را در سایه تلاش رسانه‌های آگاه و دلسوز نظام در نبرد رسانه‌ای با دشمن که شکل گرفته معرفی کرد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) از طرحی تحت عنوان (دعوت به خیر و حضور آگاهانه) با نگاهی راهبردی رونمایی کرد که در نتیجه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغات ویژه به صورت محله محور با برش‌های عملیاتی وهمکاری نخبگان، رسانه‌ها، شخصیت‌های صاحب نفوذ باشعار امید آفرینی لایه به لایه اجتماع برای حضور همگانی در انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی و اجتماعی آماده خواهند شد که این عملیات ظرف یک ماه تا انتخابات تعقیب و هدف گذاری خواهد شد.

در پایان تعدادی از فعالین فضای مجازی و اصحاب رسانه با طرح پرسش‌هایی از سخنرانان حول محور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفتگو کردند.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
انتخابات خوبی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ان شاءااله که همه شرکت خواهند کرد