رئیس کل دادگستری گیلان گفت: در نظام انتخاباتی باید مولفه اخلاق و رشد عقلانیت تقویت شود و انتخاب افراد صالح و متعهد ، حاصل یک خرد جمعی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی ، رئیس کل دادگستری گیلان در ششمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اینکه یک سلسله مولفه‌های دینی پیش رو دارد و بر این اساس در حال فعالیت است، هیچگاه نگرانی ندارد، اما اگر این مولفه‌های دینی که شامل اخلاق، تواضع، فروتنی و پاسداری خون شهدا است کمرنگ شود آنگاه نگرانی و دغدغه به وجود می‌آید.

او ، با بیان اینکه با همه توطئه‌های دشمنان برای انتخابات پیش رو نگرانی نداریم، افزود: نظام حاکمیتی باید همیشه بر مدار اخلاق پیش رود و فضای انتخاباتی نباید بر بی اخلاقی دامن بزند.

 رئیس کل دادگستری گیلان ،  با بیان اینکه دشمنان در تلاش اند تا با از بین بردن حیثیت، بی اخلاقی، بی کرامت کردن برخی افراد، حضور آحاد مردم را در انتخابات کمرنگ کنند، گفت: کسی نمی‌تواند مسیر انقلاب اسلامی را تغییر دهد و فقط باید برابر این توطئه‌ها علیه آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، به دنبال شکوفا کردن عقلانیت مردم باشیم، زیرا اگر در این زمینه ضعیف عمل کنیم، توطئه‌ها و محتوای دشمنان اثر گذار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی  تصریح کرد: باید فضای رشد عقلانی را بالا ببریم تا با بصیرت و هوشیاری بهترین‌ها از سوی مردم انتخاب شوند.

همچنین در ادامه این نشست مهدی فلاح میری،  دادستان مرکز گیلان گفت: همانطور که بار‌ها و بار‌ها در طول تاریخ شعار "ما می‌توانیم " را محقق کردیم امروز هم ما می‌توانیم به بهترین نحو انتخابات را برگزار و به بهترین نحو نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کنیم.

او ،  با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: باید اقدامات پیشگیرانه درخصوص افرادی که قصد تشویش اذهان عمومی را دارند و در تلاش اند تا با بد اخلاقی‌ها، مانع حضور حداکثری مردم در انتخابات شوند، انجام شود.

دادستان مرکز گیلان تصریح کرد: با توجه به فعالیت گسترده در زمینه انتخابات در فضای مجازی، باید بیش از پیش فعالیت فضای مجازی مورد نظارت و توجه قرار گیرد.

همچنین در ششمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی، احمد آقایی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: نامزد‌های انتخاباتی باید ضمن رعایت منشور انتخاباتی، همچنین از بداخلاقی‌ها و توهین رقبا بپرهیزند و مدیران سایت‌ها در فضای مجازی نیز باید بر اساس قانون اقدام به تبلیغ و فعالیت کنند.

او  افزود: برای برگزاری انتخابات سالم در حال حاضر ۵۹ نشست با موضوع انتخابات در سراسر استان برگزار شد و ۲۰۲ مصوبه در این زمینه تصویب شده و در حال اجرا است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ،  با بیان اینکه یکی از وظایف دست اندرکاران ستاد انتخابات، شناسایی آسیب‌های انتخاباتی است، تصریح کرد: اعضای ستاد باید با کنترل و نظارت ضمن از بین بردن توطئه‌های دشمنان برای زیر سوال بردن امنیت انتخابات، همچنین سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات را که در بند ۵ به موضوع پیشگیری و در بند ۷ نسبت به موضوع آسیب شناسی اشاره شده است، دستور کار خود قرار دهند.

در پایان این نشست هریک از اعضای نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان، فعالیت‌های خود را برای برگزاری انتخابات سالم بیان کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.