سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله گفت: ۲ مرکز غیرمجاز و مداخله‌گر امور پزشکی در این شهرستان شناسایی، پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  دکتر کرم حسین حسنوند سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله با اشاره به انجام بازدید‌های دوره‌ای از تمامی مراکز درمانی و موسسات پزشکی سطح شهرستان اظهار داشت: طی گزارش‌های شهروندان از برخی مراکز درمانی در خصوص نقض شیوه نامه های بهداشتی، بازدید‌های سرزده و گشت مشترک از مطب‌ها و مراکز پزشکی انجام شد.

او اظهار داشت: ۲ مرکز غیرمجاز با دخالت در امور درمانی و خلاف اصول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمل می‌کردند که اعمال قانون شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سلسله افزود: این روز‌ها عده‌ای به بهانه کلینیک‌های زیبایی و با سو استفاده از عدم آگاهی شهروندان با تبلیغات گسترده در فضای مجازی اقدام به مداخلاتی در حوزه پزشکی همچون تزریق ژل، بوتاکس، جراحی‌های سرپایی، انجام خدمات لیزری و روش‌های لاغری می‌کنند که باعث آسیب‌های بدنی و جراحت‌های خطرناکی شده و مشکلات عدیده‌ای را برای برخی مراجعه کنندگان به وجود آورده است.

دکتر حسنوند با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز حوزه درمان است عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان با افرادی که بدون مجوز و یا حتی در مطب‌های پزشکی، توسط افراد فاقد صلاحیت، یا در آرایشگاه و مکان‌های زیر زمینی اقدام به انجام اعمال زیبایی برای شهروندان می‌کنند برخورد قانونی خواهد کرد.

او افزود: از شهروندان انتظار می‌رود از مراجعه به مکان‌های غیرقانونی جهت انجام خدمات زیبایی پرهیز کنند و در صورت مشاهده این افراد، موضوع را به واحد نظارت بر درمان غذا و داروی شبکه بهداشت گزارش نمایند.

۴۵ خانه بهداشت، هفت مرکز جامع روستایی،۲ مرکز جامع شهری و چهار پایگاه سلامت شهری در شهرستان سلسله وجود دارد.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار