حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه وارد دومین هفته شده و پاسخ نیرو‌های مقاومت از طریق شلیک گسترده موشک به مناطق مختلف اراضی اشغالی ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گردان‌های «عزالدین القسام» با صدور بیانیه‌ای از ادامه حملات موشکی به اراضی اشغالی تا زمان توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه و کرانه باختری و شهید و زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ فلسطینی تنها در هفت روز، کشور‌های جهان را به درخواست‌های توقف درگیری و برقراری آتش‌بس فوری واداشته، مسئله‌ای که از سوی مقامات سیاسی و امنیتی رژیم اشغالگر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و همچنان خواستار تجاوزگری و نقض قوانین بین‌المللی و انسانی هستند.

در ۷ روز گذشته، بیش از ۳۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شده است. این در حالی است که در جنگ ۵۱ روزه در مجموع ۴ هزار موشک شلیک شد.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی زیرساخت‌های نوار غزه را به طور مستقیم هدف قرار می‌دهند و خسارت‌های سنگینی به تاسیسات آب و فاضلاب غزه وارد آورده است. ساکنان غزه به علت حملات هوایی اسرائیل، از قطع گسترده آب رنج می‌برند.

حملات چندجانبه مقاومت به صهیونیست‌ها

گردان‌های عزالدین القسام چند روز قبل اعلام کردند یک سکوی گازی دشمن را در نزدیکی سواحل شمالی غزه با پهپاد «شهاب» هدف قرار داده‌اند. این گردان همچنین در واکنش به حمله اشغالگران به غیرنظامیان در نوار غزه، پایگاه هوایی حتسور را هدف حمله موشکی قرار داده است.

دیروز نیز شاخه نظامی جنبش حماس در غزه اعلام کرد یک ناو جنگی رژیم صهیونیستی که در آب‌های نزدیک ساحل غزه بود را با موشک هدف قرار داده است. برخی منابع خبری گزارش دادند این ناو از نوع «ساعر ۵» بوده است.

از طرفی نیز شماری از هکر‌های هوادار فلسطین یکشنبه اعلام کردند که موفق به هک شماری از پایگاه‌های اسرائیلی شده‌اند و تعدادی سایت‌های دولتی و نیز دانشگاه بن گوریون را هک کرده اند.

حمله به ناو‌های این رژیم با زیردریایی‌های هدایت شده حماس ادامه یافت. از سوی دیگر، گردان‌های القسام و القدس شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند که این حملات به گفته سخنگوی دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هلاکت ۱۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۱۱ نفر دیگر منجر شد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز طی یک هفته مقاومت در برابر رژیم کودک‌کش باهدف قرار دادن فرودگاه‌های این رژیم مانع در کمک رسانی کشور‌های غربی به تل‌آیو و توقف پرواز‌های مستقیم به آن شده‌اند.

استیصال رژیم صهیونیستی در برابر نیرو‌های مقاومت

در دو روز گذشته حجم موشک‌های شلیک شده به شکل عجیبی افزایش پیدا کرده است. در همین حال منابع صهیونیستی گزارش داده‌اند که مقامات اطلاعاتی این رژیم نسبت به تعداد بالای زرادخانه موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین هشدار داده‌اند که گروه‌های مقاومت فلسطین خود را برای یک جنگ دو ماهه آماده می‌کنند و ۱۴ هزار موشک در اختیار دارند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده با بالاترین میزان راکت و موشک شلیک شده از غزه رو به رو شده که تاکنون بی سابقه بوده است.

از طرفی تحلیلگران معتقدند تل آویو شاید بتواند در جنگ با حماس در میدان نبرد به پیروزی‌هایی دست یابد، اما دیگر حمایت افکار عمومی را از دست داده است، زیرا جامعه بین المللی با فلسطینیان ابراز همدردی می‌کند.

بر اساس منابع خبری، یک سوم صهیونیست‌ها دسترسی به تونل‌های زیر زمینی برای فرار از دست موشک‌های مقاومت ندارند. این در حالیست که این رژیم سالانه میلیون‌ها دلار صرف امنیت خود می‌کند.

یکی از نیرو‌های دفاع مدنی در اراضی اشغالی در مصاحبه‌ای گفت: «ما پیوسته هدف حملات نیرو‌های حماس قرار داریم. باید اذعان کنیم کوتاهی‌هایی صورت گرفته است و در مقابله با موشک‌های فلسطینیان شکست خورده‌ایم».

اکنون برخی واحد‌های دفاع هوایی وابسته به سامانه گنبد آهنین برای مقابله با حملات موشکی به شهرک‌های صهیونیست نشین در حال استقرار هستند. یکی از روزنامه نگاران کهنه کار روزنامه یدیعوت آحارونوت که در استودیوی کانال سیزدهم حضور داشت، گفت: «کاملا روشن است که موشک‌های حماس به برخی اهداف اصابت کرده، اما نیرو‌های ارتش اسرائیل تاکنون نتوانسته‌اند به دستاورد‌هایی برسند».

حمایت همه جانبه آمریکا از تل‌آویو مانع دستیابی به آتش بس

ابتکار عمل در جنگ کنونی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در دست رزمندگان فلسطینی قرار دارد، اما حمایت‌های مطلق آمریکا از این رژیم باعث شده است تل آویو به جنگ ادامه دهد به امید آنکه بتواند خودش را پیروز میدان معرفی کند.

با حمایت‌های آمریکا هرگونه توافقنامه‌ای را که با کمک‌های عربی و فلسطینی (منظور تشکیلات خودگردان فلسطینی) در صورت امکان به دست آید، تلاش می‌شود که کاملا بی محتوا باشد و این در حالی است که کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی صحنه تظاهرات و اعتصابات عمومی شده است.

امضای قرارداد تسلیحاتی شرم آور دولت بایدن با تل آویو به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار که بخش اعظم آن مربوط به تحویل راکت‌های نقطه زن به رژیم صهیونیستی است، نشان دادن چراغ سبز برای تنش آفرینی در بحران کنونی بوده و تلاش‌ها برای آتش بس را تضعیف می‌کند.

همچنین آمریکا برای بار سوم مانع صدور قطعنامه‌ای در خصوص آتش بس و محکومیت رژیم صهیونیستی شد و سومین نشست فوق العاده شورای امنیت ظرف یک هفته و در میان حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به غزه بدون خروجی مشخصی پایان یافت.

تهدید و ترور فرماندهان حماس

دیروز (دوشنبه) رژیم صهیونیستی یک خودروی شخصی را در چهارراه «ابو حصیره» غزه با موشک مورد هدف قرار داد که همه سرنشینان آن شهید شدند و یکی از شهدا «حسام ابوهربید» فرمانده نظامی جهاد اسلامی در غزه بوده است.

الیازر تولدانو، رئیس فرماندهی جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی که نقشی قابل توجه در جنگ با حماس در غزه دارد، اعلام کرد: «تل‌آویو به تلاش برای کشتن مقامات ارشد حماس ادامه خواهد داد. محمد ضیف و یحیی سنوار، از مقامات ارشد حماس، همواره تحت نظر اسرائیل بوده‌اند و ممکن است هدف حملات اسرائیل قرار گیرند».

برخلاف خوش بینی‌های مقامات سازمان ملل متحد، تحلیلگران معتقدند دستیابی به آتش بس در شرایط فعلی به علت اصرار رژیم صهیونیستی برای تحقق اهداف نظامی خود، دشوار است.

تنش‌های جدید در شرق قدس و در طول ماه مبارک رمضان اوج گرفت که سبب شد تا پای غزه نیز به این مسأله باز شود. رژیم صهیونیستی در چند وقت اخیر اقدام به اخراج اجباری ساکنان فلسطینی منطقه شیخ جراح کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید انواع و اقسام موشکهای پیشرفته ضد هوایی در غزه مستقر شود تا تک تک این هواپیماهای جنگنده بمب افکن صهیونیستی و پهپادیشون را در آسمان غزه هدف قرار دهد و منهدمشان کنند الان خاک ریز خط مقدم جهان اسلام ناب محمدی ص نوار غزه و فلسطین اشغالی است باید از هر لحاظ جهان اسلام از دور و نزدیک غزه فلسطین را حمایت کنند و یاری رسانند یک زمانی خط مقدم حرمهای عراق و سوریه حرم حضرت زینب س بود الان خط مقدم مظلومیت حریم حرم حرمت مومنین مسلمین فلسطینی و قدس شریف است داعش و صهیونیست و آمریکا و آل سعودی و سران امارات عربی و ابوظبی تروریست و جنایتکار و اشغالگر و غارتگر و یکی هستند هیچ فرقی با یکدیگر از هر لحاظ کمی و کیفی ندارند الان همه فرماندگان مقاومت اسلامی و جمیع رزمندگان سر تا سر جهان اسلام باید متمرکز شوند درون فلسطین اشغالی و قدس شریف تا همچون داعش تروریست همگیشان نابود و فراری و پراکنده شوند از کشور فلسطین اشغال شده . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار