معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در باره‌ی ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ گفت: ثبت نام دانش آموزان به شیوه غیر حضوری و از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ، صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان را توجه به سیاست کاهش تمرکز و در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کرونا اعلام کرد و اظهار داشت: نکته متمایز از سنوات گذشته در دستورالعمل، ثبت نام به شیوه غیر حضوری می‌باشد که از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود و در مناطق فاقد زیر ساخت اینترنتی از طریق سیستم نوبت دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش آموزان انجام می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از اول خرداد آغاز و تا پایان مرداد ۱۴۰۰ انجام خواهد شد اظهارداشت: اولیای دانش آموزان می‌توانند با ورود به سامانه سیدا و درگاه پادا به نشانی http://pada.medu.ir بارگزاری ونسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند.

او افزود: ثبت نام دانش آموزان میان پایه در مدرسه محل تحصیل به صورت خودکار انجام می‌شود و ثبت نام دانش آموزانی که مدرسه و مقطع تحصیلی آنان تغییر می‌کند نیز از طریق سامانه پادا انجام خواهد شد و سامانه درخواست خانواده‌ها را برای ثبت نام در مدرسه بررسی و نتیجه را به آن‌ها اعلام خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی بعد از اعلام نتایج امتحانات می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند اظهار داشت: ثبت نام اولیه کلاس اولی‌ها از یکم خرداد به صورت حضوری انجام و بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه‌های سنجش ثبت نام آن‌ها قطعی خواهد شد.

عبدالهی برگزاری هر گونه آزمون ورودی و مصاحبه و شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: در زمان ثبت نام نیز مدارس صرفا می‌توانند هزینه کتاب‌های درسی و بیمه درمانی را از دانش آموزان اخذ نمایند.

او در ادامه با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به ابهامات احتمالی از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات و اتمام ثبت نام دانش آموزان حداکثر تا تاریخ ۳۱/۵/۱۴۰۰ اظهار داشت: دریافت هرگونه وجه در زمان ثیت نام غیر از بهای کتب درسی و بیمه حوادث ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان و شاهد براساس قوانین و مقررات ابلاغی انجام شود تصریح کرد: مدارس غیر دولتی موظف هستند هنگام ثبت نام، پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی را درمحل ثبت نام و در معرض دید اولیا قرار دهند.

او افزود: ثبت نام مدارس شاهد نیز در سامانه سیدا و بر اساس امتیازات و شرایط و ضوابط ابلاغی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: ثبت نام ، غیرحضوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.