مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش در عرصه‌ های جنگلی و مرتعی در ارتفاعات شهرستان باشت در حال کنترل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامحسین حکمتیان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش شبانه روزی نیرو‌های مردمی و اداری بخشی از  آتش سوزی در ارتفاعات شهرستان باشت در کوه‌ های شاه بهرام، لار و شادگان مهار شده و تلاش برای مهار کامل آن ادامه دارد.
 
حکمتیان افزود: با استفاده از بالگرد آب پاش کنده‌ های درختان بجا مانده در آتش سوزی‌ ها شناسایی و با آب پاشی خاموش می‌شوند.
 
او با بیان اینکه آتش سوزی باشت روز جمعه مهار و با وزش باد مجدد فعال شد اضافه کرد: هم اکنون با همکاری نیرو‌های مردمی و دستگاه‌ های اجرایی سپاه ، بسیج ، هلال احمر , نیرو‌های منابع طبیعی در شهرستان‌ های باشت، گچساران ،کهگیلویه و چرام کار پایش و بازبینی مناطق آتش گرفته در حال انجام است.
 
حکمتیان با بیان اینکه بر اساس برآورد اولیه ۳۰۰ هکتار از عرصه‌ های جنگلی و مرتعی در ارتقاعات باشت طعمه حریق شد ادامه داد: بزودی برآورد قطعی میزان خسارات این آتش سوزی‌ ها مشخص و اعلام می‌شود.
 
او گفت: به منظور پیشگیری از شعله ور شدن مجدد در مناطق آتش گرفته برحی نبرو‌های مردمی و اداری در این مناطق مستقر و از آش سوزی مجدد جلوگیری می‌کنند. 
 
حکمتیان علت طولانی شدن این آتش سوزی ها را سخت گذر بودن منطقه ، وزش شدید باد و پر پشت بودن علوفه خشک و همچنین تراکم جنگل در این مناطق دانست.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.