فرماندار شهرستان باشت گفت: تاکنون ۱۵۰ هکتار از عرصه‌ های منابع طبیعی در ارتفاعات شاه بهرام این شهرستان طعه حریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت گفت: آتش سوزی‌ ها در کوه شاه بهرام این شهرستان که از روز ۵ شنبه شروع شده بود با تلاش نیرو‌های مردمی و اداری روز جمعه مهار شد.

حسینی افزود: به علت افتادن کنده‌های درخت جامانده در منطقه آتش سوزی به پایین دست عصر دیروز دوباره آتش در این منطقه کوهستانی شعله ور شده که با وجود تلاش نیرو‌ها اما همچنان آتش سوزی ها در این منطقه ادامه دارد.

او با بیان اینکه وجود علف‌ های خشک و پر پشت، سخت گذر بودن منطقه کوهستانی و وزش باد مهار آتش را با مشکل مو اجه کرده است اضافه کرد: این آتش سوزی به سرعت به طرف کوه‌ های شادگان و لار درحال پیشروی است.

حسینی  با بیان اینکه تا کنون ۱۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی اعم از جنگل و مرتع در این منطقه طعمه حربق شده او این سطح آتش سوزی در حال افرایش است ادامه داد: قرار است با استقرار یک فروند بالگرد نیرو‌های مردمی و اداری به محدوده آتش سوزی منتقل شده تا بتوانیم جلوی پیشروی این آتش سوزی به سمت شادگان و لار را مهار کنیم.

حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با مجموعه فرمانداری شهرستان باشت از مدیریت بحران تقاضای کمک کردیم همچنین درخواست بالگرد کردیم.

حکمتیان از نیروهای مردمی و دوستداران طبیعت برای مهار آتش‌سوزی درخواست کرد که برای مهار آتش در منطقه حاضر شوند.

او ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۳۵ نیروی منابع طبیعی با تجهیزات کامل و دستگاه دمنده در منطقه حاضر هستند و امیدواریم آتش‌سوزی مهار شود.

پارسال ۲۵۵ هکتار از جنگل ها و مراتع باشت بر اثر آتش سوزی دچار خسارت شد.
 
شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.
 
بلوط، بادام و کیکم مهمترین پوشش گیاهی جنگل های این شهرستان است.
 
شهرستان باشت با جمعیت ۲۲ هزار  تن در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.