جعفری گفت:شهرک‌های صنعتی خارج از محدوده خدمات شهری است و آتش‌نشانی مسئول اطفای حریق آن نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  به نقل از شهرداری قم، عباس جعفری،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به وضعیت ایمنی شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی خارج از محدوده خدمات شهری قرار دارند و طبق قانون، سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم هیچ‌گونه وظیفه‌ای در آنجا ندارد.

او  با بیان این که در حوادث مختلفی سازمان آتش‌نشانی به کمک شهرک‌های صنعتی رفته است، افزود: اگر تقاضایی برای آموزش و مسائل فنی از سوی متولیان شهرک‌های صنعتی شود، آماده‌ایم دانش و تجارب علمی کارشناسان را ارائه دهیم.

جعفری ادامه داد: عوامل و تجهیزات سازمان بار‌ها در شرایط بحرانی به کمک واحد‌های صنعتی رفته است، اما ایمنی آن جا را باید متولیان شهرک‌ها برقرار کنند و امکانات اطفای حریق و ایستگاه‌های آتش‌نشانی داشته باشند.

او با تأکید بر این که شهرک‌های صنعتی وظیفه دارند محیط شهرک را ایمن‌سازی کنند، تصریح کرد: بار‌ها در این سال‌ها به علت نبود امکانات به‌ویژه در شهرک صنعتی شکوهیه اعزام‌هایی صورت گرفته است و این در شرایطی است که هربار بعد از یک حادثه، سازمان باید شهر را خالی کند و هزینه بدهد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم عنوان کرد: آتش‌سوزی‌های شهرک‌های صنعتی برای ما به یک معضل تبدیل‌شده است، به عنوان نمونه در آخرین حادثه چند روز قبل بیش از ۱۰۰ نیرو به محل آتش‌سوزی در شهرک شکوهیه اعزام شدند که خسارتی ۲۰ میلیارد تومانی به سازمان وارد شد و یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی کامل طعمه حریق شد.

جعفری با انتقاد از شرکت‌های بیمه در  پرداخت نکردن خسارات حوادث گفت: عوامل آتش‌نشانی با فداکاری جلوی سرایت آتش به واحد‌ها مجاور را گرفتند تا خسارت چند میلیاردی به آن‌ها وارد نشود، ولی در مقابل بیمه‌ها علی رغم دریافت حق بیمه، از پرداخت هزینه اطفای حریق خودداری می‌کنند.

او بیان کرد: حوزه وظایف سازمان خدمات‌رسانی به محدوده شهری است، ولی زمانی که از ما توقع دارند که به کل استان خدمات ایمنی بدهیم، باید برای تجهیزات و هزینه‌های سازمان هم تعامل داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با گلایه از نبود  همکاری‌های لازم برای تکمیل تجهیزات آتش‌نشانی از سوی  مدیریت استان اذعان کرد: متأسفانه شاهدیم به دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی بودجه‌هایی در سطح ملی و استانی اختصاص می‌یابد، ولی در این زمینه به سازمان آتش‌نشانی کمکی نشده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار