حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امروز معادلات به نفع جبهه مقاومت پیش می‌رود گفت: پایگاه مردمی مهم‌ترین پایگاه نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز عید سیعد فطر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام با تبریک عید سعید فطر، با بیان اینکه فلسفه روزه گرفتن ماه مبارک رمضان تقوا و خودسازی است که انسان یک ماه با نفس اماره خود مبارزه می‌کند، گفت: پایان ماه مبارک رمضان به عنوان عید نامگذاری شده و این روز، عید بندگی انسان بعد از یک ماه روزه داری و مبارزه با نفس و کسب تقوای الهی است.

حجت الاسلام  کریمی تبار با اشاره به اینکه عیدی خداوند متعال در پایان ماه مبارک رمضان، آمرزش گناهان است، یادآور شد: توفیق انجام کار‌های نیک، کنترل نفس اماره، کمک به نیازمندان و شریک شدن در شادی و حل مشکل دیگران، عیدی است که خداوند متعال به انسان‌های روزه دار در پایان ماه مبارک رمضان عطا می‌کند.

او با اشاره به اینکه وقتی که نماز و روزه انسان، مقبول رضای خداوند قرار گیرد در روح و اعمال انسان متاثر است، اضافه کرد: نمازی که مقبول درگاه الهی باشد بازدارنده انسان از منکرات و فحشا است، انسان در دنیا زندگی می‌کند به طور طبیعی با دنیا مانوس است و از یاد خدا غفلت می‌کند و انسانی که روزه می‌گیرد از این غفلت خارج می‌شود و تلاش می‌کند چراغ قبر خود و آخرتش را روشن کند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: یکی از بدترین عذاب‌های خداوند متعال که برای برخی‌ها قایل شده است این است که از یاد خدا غفلت می‌کنند و به خود فراموشی مبتلا می‌شوند، به فکر جمع کردن اموال دنیا هستند و لذت‌های مادی برای آن‌ها هدف می‌شود و از دنیای آخرت غافل می‌شوند در حالی که دنیا دار فنا است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خداوند متعال می‌فرماید به یاد من باشید تا من هم شما را یاد کنم، اظهار کرد: دعا اوج احساس نیاز و بندگی در برابر خداوند متعال است، دست نیاز به سوی خداوند متعال برداریم که خداوند رئوف و مهربان، آمرزنده و بخشایشگر است و از خدا بخواهیم توفیق دهد که در مسیر بندگی قرار گیریم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.