نوذری گفت: ترویج فرهنگ نماز در ادارات یک الزام قانونی و واجب شرعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد نوذری استاندار ایلام در ستاد اقامه نماز استان که با ریاست نماینده، ولی فقیه و امام جمعه ایلام برگزار شد، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظفند آیین نامه تشکیل شورای اقامه نماز استان و شهرستان‌ها که به تازگی ابلاغ شده را اجرا کنند .

او با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز در ادارات یک الزام قانونی و واجب شرعی است، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در این امر مشارکت کرده و پای کار باشند.

استاندار ایلام با بیان اینکه مدیران باید متولی و الگو در برگزاری نماز در ادارات باشند، خواستار ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه و در محیط‌های اداری شد.

او با بیان اینکه آیین نامه جدید شورای اقامه نماز به ادارات ابلاغ شده بیان کرد : اعتبار و بودجه خوبی برای مکان‌های مذهبی در نظر گرفته شده و تکمیل این مکان‌ها متناسب با پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نوذری با بیان اینکه مسئولیت بحث نماز در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی برعهده مدیران است گفت : شورای اقامه نماز در آیین نامه جدید دارای ساختار جدیدی است که پیشنهاد می‌شود معاونت‌های اداری مالی دستگاه‌های اجرایی هم در بحث سخت افزاری و هم در موضوع نرم افزاری مسئول پیگیری امورات مرتبط با بحث ترویج فرهنگ نماز در ادارات باشند.

او با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۲ ارزیابی شامل ارزیابی پایان سال دستگاه‌های اجرایی و طرح شهید رجایی انجام می‌شود اظهار داشت : در این دو ارزیابی بر اساس شاخص‌های مختلف ابلاغی، ۳ دستگاه اجرایی برتر در حوزه نماز را معرفی می‌کنیم و امید است که دستگاه‌های اجرایی بیش از گذشته اقامه نماز را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.