حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: تعلیم و تربیت بالاترین جهاد است و مردم باید قدردان معلمان باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، در دیدار با مدیرکل و شورای معاونین آموزش و پرورش استان با اشاره به مقام والا و رفیع معلم ، گفت: معلم نماد علم و عالم و تربیت اسلامی است و برای تکریم مقام معلم باید در جامعه فرهنگ سازی شود چرا که اگر منزلت او کاسته شود میزان نفوذ کلام او نیز کم خواهد شد.

او افزود: تعلیم و تربیت بالاترین جهاد است و مردم باید قدردان معلمان باشند و ارزش و قدر معلم طوری باشد که معلم شدن برای دانش آموز به یک آرزو تبدیل شود.

امام جمعه ایلام به آموزش مجازی و دور بودن از فضای مدرسه و کلاس اشاره کرد و ادامه داد: کار معلم در این شرایط دشوارتر شده است ، چرا که ارتباط علمی وجود دارد، اما ارتباط عاطفی و همکلام شدن با معلم و الگو پذیری جایی در این شکل آموزش ندارد که این خود باعث بروز برخی آسیب‌های روانی و اجتماعی و لغزش‌ها خواهد شد.

او بر لزوم توجه به مسائل اقتصادی فرهنگیان تاکید کرد و یادآور شد تا با تدوین قوانینی بتوان این مشکلات را نیز مرتفع ساخت.

امام جمعه ایلام ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای تزکیه و آماده شدن برای جهان باقی دانست و تلاش آموزش و پرورش برای انسان سازی و تربیت نسلی سالم با بهره گیری از آموزه‌های دینی را بسیار با اهمیت قلمداد کرد.

در این جلسه امیر مهردادی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و پاسداشت فرهنگیانی که بر اثر ویروس کرونا در راه تعلیم و تربیت جان خود را نثار کردند، با قدردانی از حمایت‌های همیشگی نماینده ولی فقیه در استان و بیان دغدغه‌های تربیتی و توجه ویژه به مقوله تعلیم و تربیت ، بر لزوم توجه به بحث تحصیل و تربیت تاکید کرد.

مهردادی بیان کرد: امیدواریم با اولویت قراردادن واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان بتوان سال تحصیلی آینده را به صورت حضوری و با بازگشایی مجدد مدارس آغاز کرد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.