سردار القاصی مهر گفت: پلیس متولی نظم و امنیت در جامعه است و آموزش و پرورش نقش اصلی را در تولید امنیت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام به مناسبت هفته معلم و در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگو‌های اولیه دانش آموزان بسیارمهم جلوه می‌کند چرا که معلمان، انسان سازان نسل‌های بعدی اند لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیاء برای مردم است.

او با بیان اینکه نهاد‌ها و سازمان‌های مختلفی در زمینه آموزش، مسئولیت دارند که مهمترین این سازمان‌ها آموزش و پرورش است، افزود: بایستی سهم آموزش و پرورش را در رعایت نظم و قوانین در جامعه دو چندان دید.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان کرد: آموزش و پرورش سازمانی است که باید الگوی سایر نهاد‌ها و موسسات آموزشی جامعه باشد، چرا که کودک، نوجوان و جوان و حتی بزرگسال بهترین زمان حیات خود را در مدارس به یادگیری و یاددهی می‌گذراند.

سردار القاصی مهر در بخش دیگری از سخنان خود از مقام معلم تجلیل کرد و ادامه داد: جامعه باید به نقش و جایگاه معلم توجه کند چرا که اساس آفرینش انسان بر محور تعلیم و تعلم و رسالت انبیاء نیز در این راستا بوده که این نشان از اهمیت این شغل مقدس دارد.

او با بیان اینکه پلیس متولی نظم و امنیت در جامعه است و آموزش و پرورش نقش اصلی را در تولید امنیت دارد، اظهار کرد: تعامل خوبی مابین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش برقرار است.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان کرد: آموزش و پرورش استان با فراهم نمودن زمینه حضور کارشناسان آموزش همگانی در مدارس و هم چنین اجرای طرح همیار پلیس در درون مدارس ، اشاعه فرهنگ و قوانین را ایجاد کرده است.

امنیت جامعه مرهون زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی است

در ادامه امیر مهردادی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ضمن تشکر از تلاش پلیس در برقراری امنیت در جامعه، گفت: تلاش خواهیم کرد مسیری را که انقلاب اسلامی و شهداء برای ما فراهم نموده اند در تراز این مسیر قرار گیریم.

او با بیان اینکه تاثیر و تلاش سازمان آموزش و پرورش در رشد شناختی و تربیتی فرزندان کم نظیر است افزود: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، جلوگیری از وقوع جرم و غیره ، همکاری و هماهنگی خوبی با نیروی انتظامی در استان داشته ایم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام بر لزوم افزایش تعاملات فی مابین در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی مشترک به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاه سازی قشر دانش آموز نسبت به معضلات و تهدیدات پیش رو تاکید کرد.

در پایان این دیدار با اهدای لوح سپاس از تعدادی از معلمان به نمایندگی از کلیه جامعه فرهنگیان استان تقدیر شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.