گروه طالبان درخواست، دولت افغانستان، آمریکا و سازمان ملل متحد برای تمدید آتش‌بس سراسری با دولت افغانستان را رد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، درپی اعلام آتش‌بس سه‌روزه ازسوی گروه طالبان دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، کمیسیون مستقل حقوق بشر و دولت افغانستان در اعلامیه‌های جداگانه خواستار ادامه این آتش‌بس و قطع خشونت‌ها شدند.

اما «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان اخیرا در یک مصاحبه گفته است که این آتش‌بس فقط در سه روز عید فطر رعایت می‌شود و هنوز گفت‌وگو‌های صلح به مرحله‌ای نرسیده است که این گروه آتش‌بس دایمی را اعلام کنند.

به گفته سخنگوی طالبان به‌دلیل اینکه هنوز در مورد «اهداف بزرگ» توافق حاصل نشده و پیشرفتی در گفت‌وگو‌ها نیامده است، جنگ ادامه خواهد داشت.

همزمان «زلمی خلیل‌زاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با انتشار رشته توییتی گفته مردم افغانستان سزاوار آتش‌بس دایمی و رسیدن به توافق سیاسی برای پایان جنگ هستند. به گفته خلیل‌زاد به همین دلیل او بر سرعت‌یافتن مذاکرات «بین‌الافغانی» برای حل‌و‌فصل سیاسی و پایان دادن به این «جنگ بی‌معنا» اصرار دارد.

خلیل‌زاد اضافه کرده که مردم افغانستان می‌خواهند طرفین جنگ به سر یک توافق سیاسی برای پایان جنگ و آتش‌بس دایمی توافق کنند.

پیش‌تر طالبان اعلام کرده بود به مناسبت عید فطر در افغانستان ۳ روز آتش‌بس اعلام می‌کند. هبر طالبان همچنین به اعضای این گروه دستور می‌دهد تا در مدت مذکور به مناطق تحت کنترل دولت نروند و از آمدن افراد وابسته به دولت نیز به مناطق تحت کنترل خود جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.