شاکری گفت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های انار، راور، زرند، کرمان و فهرج بالاتر از حد مجاز است.

مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، درباره میزان آلودگی هوای استان کرمان گفت: تا ساعت ۴ صبح امروز ۱۹ اردیبهشت ماه میزان آلودگیِ هوا فقط در شهرستان‌های انار و راور بالاتر از حد نرمال بود؛  اما به تدریج شهرستان کرمان و زرند نیز به آن‌ها پیوستند.

او افزود: در حال حاضر، شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های انار، راور، زرند، کرمان و فهرج متغیر است.

شاکری تصریح کرد: به دلیل آلودگی هوا و غلظت گرد و غبار، براساس تصمیم کارگروه استانی شرایط اضطرار، همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان کرمان امروز ۱۹ اردیبهشت ماه تعطیل شد.

او با توجه به پدیده گرد و غبار در استان کرمان توصیه کرد: کودکان، افراد سالمند، زنان باردار و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی از حضور در اماکن و فضا‌های باز خودداری و همچنین تمامی افراد جامعه حتی المقدور از حضور غیرضروری در فضا‌های باز خودداری کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان داشت: با توجه به آلودگی هوا و گرد و غبار و کاهش دید افقی از انجام سفر‌های غیرضروری و تردد در راه‌های برون شهری خودداری شود.

او بیان داشت: این روند تا ظهر امروز ادامه دارد و طبق نقشه‌های هواشناسی در بعدازظهر بارندگی در استان  کرمان داریم که آلودگی هوا برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار