معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به شیوع کرونای هندی و آفریقایی شهروندان بیشتر مراقب سلامت خود باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، با اشاره به روند نزولی ویروس کرونا در استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از  نوع هندی و آفریقایی شهروندان باید این موضوع را جدی بگیرند و بیش از پیش مراقب سلامت خود باشند.

او  ، با اشاره به روند نزولی آمار مبتلایان به کرونا در استان ، افزود: آمار‌ها نزولی است، اما این به معنای پایان کار کرونا نیست بلکه کرونا همچنان در گیلان فعال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، با بیان اینکه  در حال حاضر ۵۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که ۶۸ نفرشان در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند، گفت: ۱۱۳ نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند.

حیدرزاده،  به شیوع و شناسایی چند مورد ابتلاء به ویروس کرونای هندی و آفریقایی در برخی از استان‌های گیلان اشاره کرد و افزود:  با توجه به خطرناک بودن این دو نوع از ویروس جهش یافته ، شهروندان در رعایت دستور العمل‌ها دقت بیشتری باید داشته باشند.

او ، استفاده از  ماسک، خودداری از تردد غیر ضرور، پرهیز از برگزاری و حضور در دورهمی‌ها و اماکن عمومی را در حال حاضر تنها راهکار مقابله و جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،  با اشاره به انجام واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان گیلان، تصریح کرد: سالمندان از حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی برای دریافت واکسن کرونا  خودداری کنند ، زیرا مراکز و خانه‌های بهداشت هر منطقه با این افراد تماس و زمان و مکان حضور را به آن‌ها اعلام می‌کنند تا از بروز تجمع در مراکز تزریق واکسن جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.