واکسیناسیون عمومی کرونا با اولویت سالمندان بالای ٨٠ سال در استان گیلان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: واکسیناسیون کرونا با اولویت سالمندان بالای ۸۰ سال به عنوان نخستین مرحله واکسیناسیون عمومی مردم این استان روز گذشته (سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه) آغاز شد.

او افزود: واکسیناسیون علیه کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال، همه‌روزه با فراخوان مراقبان بهداشت که در تماس تلفنی صورت می‌گیرد، در مراکز تعیین شده در سطح استان انجام می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: اولویت تزریق واکسن با سالمندانی است که پرونده دارند و مراقبان سلامت برای مراجعه آنها به پایگاه تماس گرفته باشند.

حیدرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه واکسیناسیون کرونا بر اساس کد ملی و سامانه سیب صورت می‌گیرد، همه سالمندان باید قبل از مراجعه برای واکسیناسیون در پایگاه سلامت تشکیل پرونده داده باشند.

او یادآور شد: بیش از ٥٥ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان گیلان زندگی می‌کنند که برای واکسیناسیون این جمعیت محدودیتی در تأمین واکسن کرونا وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: بعد از تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال، اولویت با سالمندان ٧٥ سال گیلانی است که به زودی اعلام خواهد شد.

واکسیناسیون افراد اولویت دار علیه کرونا تا پایان تیر ادامه دارد

حسن رخ شاد، مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان نیز با بیان اینکه در مرحله دوم واکسیناسیون افراد اولویت دار علیه بیماری کووید ۱۹، سالمندان و بیماران زمینه‌ای واکسینه می‌شوند، گفت: این مرحله از واکسیناسیون تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه اطلاعات ۹۴ درصد از خانوار‌های گیلانی در سامانه الکترونیکی سلامت ایرانیان ثبت شده است، افزود: برای ثبت نام واکسیناسیون فاز دوم به هیچ وجه نیاز به مراجعه حضوری افراد به مراکز بهداشتی و درمانی نیست.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان اظهار داشت: مراقبان سلامت در پایگاه‌های بهداشتی و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های استان گیلان با خانوار افراد ۸۰ سال به بالا تماس می‌گیرند و زمان و مکان مراجعه برای تزریق واکسن کرونا را اعلام می‌کنند.

رخ شاد تصریح کرد: شهروندانی که اطلاعات خود را در سامانه الکترونیکی سلامت ایرانیان ثبت نکرده اند، می‌توانند از شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه به نشانی Salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.