رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: داشتن بیمارستانی درخور و مناسب برای مردم استان به ویژه مردم لنگرود یکی از نیازمندی‌های اولویت‌دار ما است که مراحل احداث و بهره‌برداری آن به اتمام رسیده و در بحران کرونا به اضطرار مورد استفاده قرار گرفته و به زودی به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی شهید حسین پور لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده است، افزود: این بیمارستان در زمینی بالغ بر ۴۵ هزار متر مربعی و زیربنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربعی احداث شده و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ساخت و ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزئیات فنی ابر پروژه درمانی لنگرود اظهار داشت: بیمارستان شهید حسین پور لنگرود دارای بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، ICU، CCU، NICU، LDR، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، CSR، درمانگاه تخصصی و درمانگاه عمومی است.

سالاری رشد و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان را از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و ادامه داد: توسعه شاخص‌های سلامت استان یکی از محوری‌ترین دغدغه‌های ما در ۲ سال اخیر بود و همچنان به عنوان مهم‌ترین رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه توسعه و رشد زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان به هر دلیلی عقب‌مانده بود، یادآور شد: علیرغم تحریم‌های ظالمانه، بحران مالی دولت در سال‌های اخیر و همچنین شیوع ویروس کرونا، استان گیلان رشد قابل توجهی را در بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه بهداشت، درمان و فرهنگی و دانشجویی به خود دیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار مغفول مانده بود، تصریح کرد: تحمل بخش‌های درمانی مستهلک و فرسوده حوزه درمان به‌هیچ وجه زیبنده استان و مردم نجیب آن نیست و سعی ما تاکنون بر ارتقای زیرساخت‌های درمانی بوده و به حول قوه الهی پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه عاید حوزه سلامت گیلان شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.