فرود بالگرد مریخی نبوغ پس از پرواز پنجم و یک طرفه خود

در مرحله جدید ماموریت بالگرد مریخی ناسا، نبوغ یک پرواز یک طرفه انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اسپیس، بالگرد مریخی نبوغ ناسا، اکنون در حال کاوش یک فرودگاه هوایی جدید در سیاره سرخ است. بالگرد نبوغ (۷ مه) پنجمین پرواز مریخی خود را انجام داد. مقامات ناسا اعلام کردند: هلی کوپتر ۱.۸ کیلوگرمی به ارتفاع ۵ متری صعود کرد و به مدت ۴۲۳ فوت (۱۲۹ متر) به سمت جنوب رفت.

اما برخلاف سفر جنجالی ۳۰ آپریل و سه مورد دیگر قبل از آن، سفر امروز یک طرفه بود. بعد از رسیدن به مقصد، نبوغ تا ۳۳ فوت (۱۰ متر) - دو برابر بالاتر از آنچه در آسمان مریخ ارتفاع داشت - صعود کرد و چند عکس گرفت و سپس در مکان جدیدی فرود آمد و پرواز ۱۰۸ ثانیه‌ای خود را به پایان رساند و شروع به سفر جدیدی کرد.

فرود موفقیت آمیز بالگرد نبوغ پس از پرواز پنجم

باب بالارام (Bob Balaram) مهندس ارشد بالگرد نبوغ در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) بعد از دریافت داده‌های این پرواز به زمین، در بیانیه‌ای گفت: ضمن تشکر از برادران رایت و نخستین خانه مریخی خود، مهم نیست از اینجا به کجا می‌رویم. مهم این است که همیشه به یاد داریم که نام این دو برادر چه مفهوم بزرگی هنگام نخستین پرواز ما در جهانی دیگر داشت.

فرود بالگرد مریخی نبوغ پس از پرواز پنجم و یک طرفه خود

تیم بالگرد نبوغ با انتشار توئیتی و اعلام موفقیت آمیز بودن پرواز اعلام کرد: بالگرد مریخی نبوغ نخستین سفر یک طرفه و پنجمین پرواز خود را به پایان رساند. در مکان تازه‌ای فرود آمد و مرحله جدیدی را آغاز می‌کند تا این فناوری تازه آزمایش شود تا ببینیم چطور می‌تواند به مأموریت‌های آینده در مریخ و جهان‌های دیگر کمک کند. در ادامه ویدئویی از بالگرد مریخی ناسا را مشاهده کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار