۳ هزار شیء موزه‌ای در سالن موزه باستان شناسی یاسوج به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان: طرح موزه باستان‌شناسی یاسوج پس از ۱۴ سال از آغاز عملیات آماده بهره‌برداری شده است.

مجید صفایی افزود:عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۶ آغاز شد، اما به دلیل مشکلات اعتباری اتمام و بهره‌برداری از آن امسال به نتیجه رسیده است.

او ادامه داد: این موزه با زیربنای ۲ هزار و ۷۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع احداث شده است.

صفایی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳ هزار شیء موزه‌ای در سالن این موزه به مساحت ۶۰۰ متر به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: خرید و تکمیل تجهیزات و لوازم اداری موزه در دست اقدام است.

او ادامه داد:برای تکمیل طرح موزه باستان‌شناسی یاسوج قریب به ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از پایان عملیات مطالعاتی طرح موزه صنعت نفت گچساران خبر داد و گفت: برای اجرای طرح مطالعاتی موزه نفت گچساران سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

صفایی با بیان اینکه طرح موزه نفت گچساران به زودی وارد مرحله عملیات اجرایی می‌شود، افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در مرکز شهر دوگنبدان اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح یکی از بزرگ‌ترین طرحهای موزه‌ای در جنوب کشور است، اضافه کرد: موزه نفت گچساران با توجه به سنگینی ابزار‌های قابل نمایش در ۲ بخش فضای بسته و باز در یک طبقه احداث خواهد شد.

صفایی ادامه داد: این طرح می‌تواند در توسعه گردشگری این شهرستان و جذب گردشگران نقش بسزایی ایفا کند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.