رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: نظام مراقبت کرونایی باید در مبادی دریایی، هوایی و زمینی استان‌های هرمزگان و بوشهر تقویت شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست بررسی آخرین وضعیت کرونا در فارس، بوشهر و هرمزگان، بر تشدید نظام مراقبت در مبادی دریایی، هوایی و زمینی در استان‌های هرمزگان و بوشهر تأکید و بیان کرد: تشدید نظام مراقبت در چهار بخش نظام مراقبت سرپایی، نظام مراقبت بستری، مراقبت آی. سی. یو و مراقبت مرگ خلاصه می‌شود.

او با اشاره به اینکه در نظام مراقبت باید از هرکسی که به مراکز بهداشتی مراجعه کرد آزمایش گرفته شود، افزود: با توجه به مشاهده مشکوک گونه جدید ویروس جهش‌یافته آفریقایی در منطقه جنوب، در همجواری سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان نیازمند یک نظام مراقبت فعال هستیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت عنوان کرد: باید هرکسی که از خارج وارد کشور می‌شود چه به‌صورت قانونی و یا غیرقانونی و چه مستقیم و یا غیرمستقیم موردبررسی قرار گیرد و لازم است با حساسیت خاص به این موضوع نگاه کنیم.


بیشتر بخوانید


گویا ادامه داد: سه استان هرمزگان، فارس و بوشهر هرکدام باید نظام مراقبت جداگانه برای خود تعریف کنند؛ به طور حتم باید این استان‌ها قرنطینه‌ها را تقویت کنند زیرا قرنطینه به‌عنوان پشتوانه و ستون فقرات اقدامات کنترلی و پیشگیرانه است.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت هم در این نشست بر تقویت آزمایشگاه مرجع هرمزگان و فارس تأکید کرد و گفت: با توجه به مشاهده سوش‌های (گونه‌های) جدید ویروس کرونا شناسایی سریع گونه‌های ویروس جهش‌یافته از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر محمد اسماعیل مطلق افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی بیماری و موقعیت استان‌های بوشهر و هرمزگان لازم است ساختار مقابله با بیماری‌ها در این دو استان تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای مهار بیماری کرونا در شرایط کنونی باید همکاری بین دانشگاه‌های کلان منطقه ۵ به‌ویژه استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان فارغ از موقعیت جغرافیایی صورت گیرد و با مشارکت و همدلی تجربه‌ها را به اشتراک گذاشت.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به تهیه نقشه راه برای مهار ویروس کرونا توسط دانشگاه‌ها، بیان کرد: غرب هرمزگان که به‌عنوان محل تلاقی سه استان فارس، هرمزگان و بوشهر به شمار می‌رود و تردد بسیار زیادی در این منطقه صورت می‌گیرد ازلحاظ بیماریابی به‌موقع و نظام مراقبت باید تقویت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.