سخنگوی انصارالله یمن با انتقاد از پیشنهاد برای توقف جنگ در مأرب، اعلام کرد هرگونه فعالیت جدید شورای امنیت باید ابتدا تامین کننده منافع یمنی‌ها باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره کنندگان یمنی به سفر اخیر نماینده‌های آمریکا و سازمان ملل در امور یمن به عمان برای میانجیگری ویژه حل بحران این کشور واکنش نشان داد.

او در پیامی توئیتری نوشت: آن‌ها از نبردی جزئی سخن می‌گویند (در اشاره به نبرد در استان مأرب) در حالی که یمن را در محاصره قرار داده‌اند. کوچک شمردن درگیری مأرب مشکلی را حل نمی‌کند بلکه آن را تشدید می‌کند. این کار کمکی به دستیابی به صلح نمی‌کند بلکه جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

عبدالسلام افزود: هرگونه فعالیت جدید شورای امنیت قابل تأیید نیست مگر اینکه در ابتدا منافع یمن را تأمین کند و مردم یمن علاقه‌مند نیستند کسانی را که حق آنان برای امنیت، صلح و حاکمیت را رعایت نمی‌کنند، در نظر بگیرند.

«عبدالملک العجری»، عضو هیئت مذاکره کننده یمنی نیز در توئیتر خود نوشت: سفر نمایندگان سازمان ملل و نمایندگان آمریکا در یمن به پادشاهی عمان به عنوان بخشی از اقدامات بین‌المللی برای توقف جنگ در یمن و از سرگیری مذاکرات سیاسی موفقیت آمیز نبود و با شکست مواجه شد.

او گفت: در رسانه‌ها گزارش شده است که فرستادگان آمریکا و سازمان ملل از مسقط دست خالی بازگشتند اما صحیح‌تر این است که بگوییم آن‌ها دست خالی آمده بودند.

مارتین گریفیتث، فرستاده سازمان ملل و تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا در یمن روز گذشته در مسقط، پایتخت عمان با مسئولان این کشور دیدار و درباره پایان بخشیدن به بحران و جنگ در یمن گفتگو کردند.

به گفته منابع آگاه اجماع نظر بین‌المللی و منطقه‌ای برای لغو قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت درباره یمن برقرار است و تصمیمی از سوی سازمان ملل وجود دارد تا تمامی طرف‌های سیاسی و نظامی یمنی را به پیوستن به مذاکرات دعوت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار