رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: آمار جان‌باختگان کرونا در این استان افزایش یافت و به ۱۳ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: ابتلای جدید به کرونا در استان اردبیل با ۵۲ نفر کاهش نسبت به ۲ هفته قبل روند کاهشی داشته و به ۶۹ نفر رسیده و مجموع شمار بستری‌ها نیز با ۱۱۰ کاهش از ۶۳۳ نفر به ۵۲۳ نفر افت کرده است.

او با اشاره به افزایش امیدواری برای مهار بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل افزود: در شبانه‌روز گذشته ۷۳ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

دکتر حبیب زاده افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل به ۷۶ نفر را نگران‌کننده خواند و گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان شکننده بوده و در صورت بی‌ توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، همچنین با اشاره به کم شدن بار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان در چند روز اخیر افزود: بخش‌های بیمارستان امام خمینی‌ (ره)، یک بخش بیمارستان فاطمی و تمام ظرفیت بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

وی، سرعت و سطح موج چهارم شیوع کرونا در این استان را نسبت به موج‌های اول، دوم و سوم بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا به کرونا در این استان بیش از چهار برابر شده و رکوردهای جدیدی به ثبت رسید.

دکتر حبیب‌زاده رئیس، بستری شدن ۲ برابری و سرعت انتقال و سرایت بالا را شاخصه اصلی ویروس کرونای انگلیسی شایع شده در استان اردبیل عنوان و اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل در بخش دولتی و خصوصی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

او با تاکید بر ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.