دادستان دادگستری شهرستان باشت گفت: ۲۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان از دست سودجویان خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی حسن رجایی منفرد دادستان دادگستری شهرستان باشت گفت: با همکاری دستگاه‌ های اجرایی و پیگیری دستگاه قضایی ۲۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان که عده ای سود جو و فرصت طلب به صورت غیر قانونی تصرف کرده و به غرس نهال اقدام کردند رفع تصرف شد.
 
رجایی منفرد افزود: اراضی تصرف شده در روستا‌ های پشت کوه خان احمد، مله برفی، دره باشت و ده بزرگ به صورت غیر قانونی تصرف شده بودند.
 
او اضافه کرد: برای باز پس گیری این اراضی درختان یک ساله از نوع مرکبات و یک باب ساختمان مسکونی در این عرصه‌ های ملی تخریب شد.

سید حمید حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت هم گفت: سطح مراتع و جنگل‌ های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.
 
حسینی با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی از اراضی ملی این شهرستان حفاظت می‌کنند، افزود: افراد سودجو و فرصت طلب با تخریب، تصرف، آتش‌سوزی و چرای دام تهدیدی برای عرصه های منابع ملی هستند.
 
او از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری در اراضی ملی با تماس به شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری موضوع را گزارش کنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.