فرمانده انتظامی کردستان گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان ۱۰۰ کیلوگرم تریاک را که به صورت ماهرانه‌ای در بار هندوانه جاسازی شده بود کشف کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان اظهار کرد: ۱۰۰ کیلوگرم تریاک که با تبحر خاصی داخل هندوانه جاسازی شده بود توسط ماموران پلیس مواد مخدر استان کشف و ضبط شد.

او خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر شده و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان در ادامه به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص و آنالیز مواده مخدر در استان گریزی زد و گفت: قبلا ما برای بررسی درصد خلوص و نوع مواد مخدر مجبور بودیم مواد را به تهران و یا سایر استان‌های همجوار بفرستیم، ولی الان با ایجاد این ظرفیت و توانایی کار در داخل استان انجام می‌شود.

اواظهار کرد: دستگاه‌ها و تجهیزات لازم در این راستا تهیه و آموزش‌های لازم به کارشناسان داده شده است از امروز به بعد درصد خلوص، آنالیز و نوع مواد مخدر در همین آزمایشگاه و در داخل استان انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان آماری از میزان کشفیات مواد مخدر طی سال گذشته در استان هم گریزی زد و افزود: یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی مقابله و مبارزه بی‌امان با مواد مخدر اعم از عمده فروشان، خرده فروشان و معتادی متجاهر است.

آزادی تصریح کرد: همکاران ما در این راستا توانسته‌اند بالغ بر یک‌هزار و ۱۵۰ کیلوگرم در سال گذشته کشف کنند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.