وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همه قرارداد‌های احداث دیوار مرزی مربوط به دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را لغو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس، جمال براون معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «این وزارتخانه در راستای سخنان رئیس جمهور در حال پیگیری لغو طرح‌های احداث مانع مرزی است که هزینه‌های آن در ابتدا برای ماموریت‌ها و وظایف نظامی مانند احداث مدرسه برای کودکان نظامیان، طرح‌های ساخت و ساز نظامی در خارج در کشور‌های شریک و حساب تجهیزات نیرو‌های ذخیره و گارد ملی در نظر گرفته شده بود.»

او افزود: «اقدامی که امروز صورت گرفت نشان دهنده تداوم تعهد این دولت (جو بایدن) به دفاع از کشور ما و حمایت از نظامیان و خانواده‌های آنهاست.»

مشخص نیست آیا این تغییر موجب توقف همه طرح‌های مرزی می‌شود، اما این کار هرگونه وابستگی به بودجه وزارت دفاع را متوقف می‌کند.

ترامپ مکرر ادعا کرده بود مکزیک هزینه‌های احداث دیوار مرزی را می‌پردازد، اما او برای تامین هزینه‌های احداث این دیوار بار‌ها به سراغ پول‌های مالیات دهندگان آمریکایی رفته بود. ترامپ از بودجه‌های اختصاص داده شده به وزارت دفاع که قرار بود ارتش از آن‌ها استفاده کند بهره برداری می‌کرد.

در حالی که این طرح هامتوقف می‌شود، طرح‌هایی وجود دارد تا دولت بایدن فعالیت‌هایی را در مرز ادامه دهد. وزارت امنیت داخلی {آمریکا} پیشتر در این ماه اعلام کرده بود قصد دارد خسارت در بخش‌هایی از این دیوار را که به علت جاری شدن سیل و فرسایش خاک در سن دیگو به وجود آمده است، مرمت کند. این وزارتخانه همچنین نصب دوربین‌های نظارتی در بخش‌هایی از این مانع مرزی را که به اتمام رسیده است، تکمیل خواهد کرد.

بایدن در زمان مبارزه انتخاباتی خود قول داده بود که حتی یک وجب از این دیوار مرزی را نمی‌سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار