حجت الاسلام مظفری گفت: در یک سال گذشته به حدود ۱۵۰۰ نفر از زندانیان در قم مرخصی یا تمدید مرخصی‌های طولانی اعطاشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس‌کل دادگستری استان قم ، با اشاره به برخی از اقدامات در زندان‌های استان گفت: دادگستری کل در سال گذشته با به‌کارگیری تمام توان خود در کاهش جمعیت زندانیان در اعطای مرخصی، کار‌های موثری انجام داد و در حدود ۱۵۰۰ نفر با مرخصی یا تمدید مرخصی‌های طولانی در بیرون از زندان به سر بردند.

رئیس‌کل دادگستری استان قم عنوان کرد: این زندانیان، افرادی هستند که حضورشان در جامعه مشکلی امنیتی برای شهروندان نداشت و به‌طور موقت آزاد شدند تا در جلب رضایت شکات، تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری با بیان اینکه کمک‌های زیادی برای آزادی زندانیان مالی در قم جمع‌آوری‌شده است تصریح کرد: در ستاد دیه نیز هر مبلغی که مردم و خیرین کمک کنند چند برابر آن از طریق وام و یا جلب مشارکت‌ها به زندانیان کمک می‌شود، سال قبل ما حدود ۲۰۰ نفر زندانی آزاد کردیم و امروزه کمتر از ۵۰ میلیون تومان زندانی مالی در زندان نداریم.

 رئیس‌کل دادگستری استان قم با تأکید بر اینکه کمتر از ۸۰ نفر دارای بدهی بالای ۵۰ میلیون تومان هستند و قرار بود گلریزان شود که به دلیل شیوع کرونا انجام نشد، ادامه داد: در مجموع در حدود ۲ میلیارد تومان از سوی مردم خیر کمک شده و اگر یک و نیم میلیارد تومان مساعدت شود این تعداد زندانی نیز آزاد می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار