مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در جشن گلریزان امسال که از ابتدای ماه رمضان تا عید فطر برگزار شد، ۵۶ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم با بیان این‌که از میان آزادشده‌ها چهار نفر خانم و ۵۲ نفر آقا هستند، عنوان کرد: میزان کل بدهی این افراد، ۸۰ میلیارد ریال بود که ۱۶ میلیارد ریال از طریق گذشت شاکیان و ۲۰ میلیارد ریال نیز از طریق کمک بلاعوض ستاد دیه تامین شد.

او ادامه داد: همچنین ۱۰ میلیارد ریال از طریق وام قرض‌الحسنه، ۱۸ میلیارد ریال آورده خانواده مددجویان و ۱۶ میلیارد ریال نیز از طریق ارفاقات قانونی تامین شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم با بیان این‌که اولویت آزادی زندانیان بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور است، گفت: بر این اساس، خانواده درجه‌یک شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، مددجویان نوجوان کمتر از ۱۸ سال، زنان زندانی سرپرست خانوار و یا بالای ۵۵ سال، زندانیان از کار افتاده و مردان بالای ۶۵ سال در اولویت آزادی هستند.

به گفته مرادی‌پور، ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی، تصادف‌ها و محکومیت مالی غیر از کلاهبرداری فعالیت دارد.

او افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه قم  پرونده زندانیان محکومی در کمیته صلح و سازش که متشکل از مدیر نمایندگی ستاد دیه قم، دادیار شعبه اول اجرای احکام دادسرای قم و مددکاری زندان است، بررسی می‌شود و زندانیانی که از گذشته خود پشیمان شده و فاقد سابقه شرارت باشند و همچنین اخلاق و رفتار آن‌ها مورد تایید مسوولان زندان باشد، برای جلب رضایت از شاکی تلاش می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم  عنوان کرد: کمیته صلح و سازش در تلاش است از پرونده‌هایی که سالیان متوالی بلاتکلیف بوده نیز گره‌گشایی نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۴۰۴۴ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.