مسئول آتش نشانی ابهر از غرق شدن نوجوان ۱۵ساله ابهری در یکی از استخر‌های کشاورزی باغات بیگیر ابهر خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قربانی مسئول آتشنشانی ابهر از مفقود شدن جوان ۱۵ ساله ابهری در یکی از استخر‌های کشاورزی باغات بیگیر ابهر خبر داد و گفت: طی تماس‌های تلفنی با اکیپ امداد و نجات این واحد سریعاً به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه اکیپ بلافاصله بعد از رسیدن به محل حادثه عملیات جستجو و نجات نوجوان ۱۵ ساله را آغاز کردند، ادامه داد: بعد از دقایقی جسم بی‌جان این نوجوان ابهری در استخری خاکی با پوشش پلاستیکی به عمق ۵ متر و ابعاد حدودی ۳۰ در ۳۰ متر پیدا شد.

این مسئول با بیان اینکه این نوجوان به گفته حاضران در صحنه برای شنا کردن داخل استخر شده بود، افزود: متاسفانه جنازه این نوجوان ابهری در زیر آب پیدا و تحویل فوریت‌های پزشکی شد.

مسئول آتش‌نشانی ابهر به نکات ایمنی برای خانواده‌ها و کشاورزان اشاره کرد و از کشاورزان خواست تا اطراف استخر‌های خود را حتماً حصارکشی به ارتفاع ۲ متر انجام دهند و با تابلوی خطر، شنا کردن اکیداً ممنوع و ارتفاع عمق استخر را حتماً درج کنند و نه تنها خودشان، بلکه از شنا کردن دیگران نیز در این محل‌ها نیز جلوگیری کنند.


او با بیان اینکه استخر‌های خاکی با پوشش پلاستیکی به علت شیب تند و سطح صاف و لیزی که دارد، محل بسیار خطرناکی است و جایی برای گرفتن دست هم وجود ندارد، گفت: مردم باید توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و در این‌گونه استخر‌ها به هیچ عنوان شنا نکنند.

مسئول آتش‌نشانی ابهر ادامه داد: خانواده‌ها نیز باید به نوجوانان و جوانان خود گوشزد کنند که در استخر باغات، سد‌ها و محل‌های ممنوعه شنا، حتی اگر شناگر ماهری هستند به هیچ عنوان شنا نکنند و با رعایت نکات ایمنی از تکرار اتفاقات مشابه جلوگیری کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.